mahak

راز موفقیت در زندگی چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

راز موفقیت در زندگی چیست؟

آیا شما هم مثل من به دنبال جواب این سوال بوده اید؟
آیا جوابی هم پیدا کردید؟
آیا فهمیدید راز موفقیت در زندگی چیست؟
بزرگی می گفت راز موفقیت در زندگی این است که کشف کنیم چطور خوشبخت شویم.

خوشبختی در ساده ترین تعریف یعنی احساس رضایت از خود، ما زمانی احساس رضایت می کنیم که وقتی به گذشته فکر می کنیم بدانیم کارهایی که انجام داده ایم درست بوده اند، حتی با اینکه آن کارها سخت بودند.

بنابراین برای انجام کارهای درست که باعث شوند احساس رضایت کنیم، نیازمند این هستیم که در زندگی مان هدف و ایده آلی داشته باشیم و بخواهیم به آن هدف یا ایده آل برسیم، هدفها به ما احساس معنا و مفهوم می دهند.

هدف ها به ما مسیر را نشان می دهند و وقتی ما در این مسیر شروع به حرکت می کنیم، شادمان تر و قدرتمندتر هستیم، احساس انرژی بیشتری می کنیم، موثرتر هستیم. ما در مسیر اهداف رشد می کنیم، بزرگتر میشویم و به نسخه ی ایده آل  خود تبدیل میشویم.

راز موفقیت در زندگی ، رشد و تکامل است، اینکه بتوانیم توانایی های بیشتری را شکوفا کنیم، به همین خاطر بزرگترین مسئولیتی که در قبال خود داریم و شاید هم راز موفقیت در زندگی این است که کشف کنیم دقیقا چه خواسته ای داریم و چگونه می توانیم به بهترین شکل ممکن به خواسته ی خود برسیم.

از کجا شروع کنیم؟

محققان طی سال ها تحقیقاتی انجام دادند، آنها می خواستند بداند افراد موفق و ناموفق چه خواسته هایی دارند و هم اینکه در اغلب مواقع به چه چیزهایی فکر می کنند.

پس از سال ها تحقیق در نهایت به این نتیجه رسیدند که در اغلب مواقع، افراد موفق به آینده نگاه می کنند و به این فکر می کنند که به کجا می خواهند بروند و چه کارهایی می توانند انجام بدهند که بهتر و سریعتر به مقصدشان برسند.

اما افراد ناموفق اغلب مواقع به گذشته شان نگاه می کنند و نگران آن هستند. به چیزهایی فکر می کنند که توان تغییر دادن آن را ندارند.
بنابراین یکی از بهترین راهکارها این است که روی مواردی تمرکز کنید که توان تغییر دادن آن را دارید، شاید الان نتوانید یک کسب و کار راه بی اندازید، ولی می توانید نحوه ی راه اندازی یک کسب و کار را یاد بگیرید، شاید نتوانید گذشته تان را تغییر دهید ولی می توانید که برای آینده تان یک هدف تعیین کنید و روی آن تمرکز کنید.

روی داشته هایتان تمرکز کنید

ابتدا باید روی داشته هایتان تمرکز کنید، روی توانایی هایی که دارید تمرکز کنید، از همانجا شروع کنید، ببینید با آن توانایی ها چه کارهایی می توانید انجام دهید، حتی اگر توانایی های خود را دست کم بگیرید بازهم برای شروع کافیست.

اگر الان دارید این مطلب را می خوانید پس توانایی خواندن و نوشتن دارید، پس توانایی یادگرفتن بیشتر را هم دارید، می توانید از یادگیری شروع کنید، ببینید به چه توانایی هایی نیاز دارید و شروع کنید به یادگیری و تقویت آنها، هرچقدر در این مسیر بیشتر پیش بروید، توانایی هایتان بیشتر شکوفا می شود، کم کم کشف می کنید چه توانایی هایی دارید و متناسب با آن به دنبال چه خواسته ها و آرزوهایی هستید و این را هم بدانید که:

راز موفقیت در زندگی احساس خوشبختی است و راه رسیدن به خوشبختی هم رشد و تکامل است.

آردینی اوخو
ثابیت یازی
بؤلوملر :

تشخیص اختلال بیشفعالی

0 گؤروش
یازار:‌

">اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی در کودکان چیست؟


اختلال‌ بیش‌ فعالی‌ که‌ در اغلب‌ موارد با نقص‌ توجه‌ همراه‌ است، معمولاً در دوران‌ کودکی‌ بروز می‌ کند.

مشکل بسیاری از کودکان و البته نگرانی بسیاری از والدین فعالیت بیش از حد و عدم توانایی تمرکز در کودکان است . اما ایا اگر فرزندمان این علائم را داشت نشان دهنده این اشت که اختلال بیش فعالی دارد؟


کودک بیش فعال


کودکان‌ بیش ‌فعال‌ بسیار پرتحرک اند و نمی ‌توانند یک جا آرام‌ بنشینند. آنها اضافه‌ بر ناآرامی‌ بسیار زیاد، نوعی‌ اضطرار و اجبار برای‌ خرابکاری‌ نیز دارند.هر چند این کار ها را بدون قصد انجام می دهند .

 آنان‌ اشیا را می‌ شکنند یا پرتاب‌ می‌ کنند. به دیگران ممکن است توهین کنند و همچنین‌ کنجکاوی‌ بسیار از خود نشان‌ می‌ دهند. کارهای‌ خطرناک‌ را دوست‌ دارند و ابداً احساس‌ خطر نمی ‌کنند. بنابراین‌ رفتارهایی‌ بی ‌مهابا از آنها سرمی ‌زند. برخی‌ از بزرگسالان‌ آنها را افرادی‌ بی ‌باک‌ و شجاع‌ تصور می ‌کنند؛ در حالی‌ که‌ این‌ رفتارهای‌ بی‌ مهابا نشانگر این‌ واقعیت‌ است‌ که‌ احساس‌ خطر واقعی - که‌ یک‌ احساس‌ طبیعی‌ است‌ و بایستی‌ در کودکان‌ وجود داشته‌ باشد - در این‌ بچه‌ ها وجود ندارد و یا به آن توجهی نمی کنند . بازی‌ های‌ خطرناک‌ را دوست دارند و علاقه‌ به‌ وسایلی‌ چون‌ کارد و چاقو و وسایل خطرناک نشانه‌ های‌ دیگری‌ از گرایش‌ها و رفتارهای‌ غیرطبیعی‌ این‌ بچه‌ هاست.


تشخیص اختلال بیشفعالی


تشخیص‌ اختلال‌ بیش فعالی در سنین‌ زیر پنج‌ سال‌ قدری‌ مشکل‌ است زیرا امکان‌ دارد با رفتارهای‌ طبیعی‌ و شیطنت ‌آمیز کودکان‌ اشتباه‌ گرفته‌ شود. با این ‌حال، متخصصان‌ می‌ توانند این‌ اختلال‌ را تشخیص‌ دهند و پیش‌ بینی‌های‌ لازم‌ را به‌ عمل‌ آورند . چنانچه‌ این‌ بچه‌ها در سنین‌ کودکی‌ معالجه‌ نشوند، در دوره‌ نوجوانی‌ احتمال‌ این ‌که‌ رفتارهای‌ ضداجتماعی‌ داشته‌ باشند و یا دست به کار های خطرناک خواهند زد  و نیز حالات‌ افسردگی‌  در آنها به‌ وجود می آید .


مشاوره


 بنابراین‌ به‌ والدین‌ توصیه‌ می ‌شود که‌ حتماً در دوران‌ کودکی‌ برای‌ معالجه‌ این‌ کودکان‌ اقدام‌ کنند. میتوانند با مشاوران کودک و نوجوان و متخصصصان روانشناس کودک و نوجوان مشاوره بگیرند. میتوان این مشاوره در ابتدا به صورت غیر حضوری مانند مشاوره تلفنی باشد و در صورت حاد بودن موضوع مشاوره به صورت حضوری با مشاور متخصص روان شناس صورت گیرد .

 

آردینی اوخو
جمعه 28 مهر 1396
بؤلوملر :

بیش فعالی در کودکان چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

تشخیص بیش فعالی در کودکان و نوجوانان

 

علل بیش فعالی در کودکان و نوجوانان

 

خصوصیات کودکان بیش فعال چیست ؟

 

بیش فعالی از چه سنی شروع میشود

 

ایا درمانی برای بیش فعالان وجود دارد؟

 

نگرانیهای والدین کودکان بیش فعال

 

:تنها گذاشتن این کودکان در خانه یکی ازنگرانیهااست با وجود خطراتی که انها را تهدید میکند بخصوص سرک کشیدن انها در محیط اشپزخانه و بوجود امدن حوادث درد ناکی که کم و بیش در مورد انها در اخبار حوادث و سایر شبکه های  اجتماعی دیده و شنیده ایم .

نگرانی بعدی والدین حضور در مهمانیهاست که با وجود شیطنت کودکان و مشکلاتی که برای صاحب خانه و سایر مهمانها ایجاد میکنند شب مهمانی را برای والدین بسیار سخت میکنند از انجایی که کودکان بیش فعال سعی در جلب توجه هم دارند انرژی زیادی را از والدین میگیرند . کودک بیش فعال با دست و پای خود زیاد بازی میکند و به اصطلاح در جای خود میلولد ، همین مسئله در محیطهای اموزشی نیز هست و معمولا کودک بیش فعال کلاس را ترک میکند و دائم بی قراری میکند.

نکته قابل توجه مغز پر تنش و فعال کودکان بیش فعال است. در مغز این کودکان انتقال دهنده های عصبی با هورمونهای سروتونین ، دوپامین ، نور اپی نفرین زیاد سروکار دارد.

طبق تحقیقات صورت گرفته پسران سه برابر ذختران بیش فعالند و این یک مسئله ثابت شده است پس والدین پسران بیش فعال نباید فعالیت زیاد فرزند خود را به منزله ناتوانی خود در درک فرزندشان یا بی توجهی و بی احترامی فرزندانشان نسبت به خود تعبیر کنند.

 

درمان کود ک بیش فعال

 

 

بدلیل پیچیدگی روحیات کودکان در مان قطعی و ثابتی وجود ندارد اما والدین ویتوانند با رعایت برخی مسائل از وخیمتر شدن اوضاع جلوگیری کنند ، برای مثال هنگام صحبت کردن با کودک ارتباط چشمی خود را با او حفظ کنید ، خود را در جای او قرار دهید  ، به کودک آموزش دهید که حواس خود را بر روی شخص گوینده متمرکز کند ، درصورت درست انجام دادن وظایفی که به او محول شده او را مورد تشویق قرار دهید .شما میتوانید این کار را بصورت بازی انجام دهید با اصلاحاتی مانند "نگاهتو ازش برندار"یا "رادارتو روش ثابت کن"

نکته مهم بعدی رعایت رژیم غذایی میباشد ، استفاده از مواد غذایی کافئین دار برای کودکان بیش فعال انرژی آنها را چندین برابر میکند و این مسئله کنترل آنها را برای والدین و اطرافیان کودک بسیارسختتر میکند . تحقیقات بعمل آمده نشان میدهد استفاده از سبزیجات ذر رژ یم غذایی تاثیر مثبتی در رفتار کودکان بیش فعال دارد.

والدین کودکان بیش فعال همیشه نیاز به راهنمایی و آموزش دارند و باید از روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرند و یا به مرکز مشاوره کودکان مراجعه کنند و یا حتی در مواقع ضروری با مشاوره تلفنی تخصصی کودکان تماس بگیرند

آردینی اوخو
یکشنبه 23 مهر 1396
بؤلوملر :

ترک تحصیلی کودک

0 گؤروش
یازار:‌

مدارس مهمترین مراکز آموزشی کودکان در جهان هستند

هرساله بسیاری از کودکان و نوجوانان در مدارس کودکان سراسر دنیا در حال آموزش و تحصیل هستند .  مدارس باید علاوه بر تحصیل کودکان و نوجوانان محیط هایی سرشار از آموزش های مناسب باشد . آموزش روش های مناسب زندگی ، آموزش نحوه برخورد با مسائل ، آموزش نحوه ایجاد ارتباط با دیگران ، آموزش چگونگی حل کردن مشکلات و ... از جمله مواردی هستند که کودکان و نوجوانان باید درمدارس یاد بگیرند.

در حال حاضر علاوه بر مدارس مهد های کودک نیز نقش بسیار تعیین کننده ای در آموزش و نحوه تربیت کودکان  دارند چرا که هر چه سن فرزند شما پایین تر باشد توانایی تاثیر پذیری و انعطاف پذیری در آنها بیشتر است. مهد های کودک باید آموزش های مناسب به کودکان بدهند . این آموزش ها باید علاوه بر تخصصی بودن و سازگاری با فرهنگ ایرانی ، باید متناسب با سن کودکان نیز باشد.

باید در مهد کودک ها مهارت ها را به کودکان یاد دهند. ولی نقش اصلی در تربیت فرزندان را خود والدین ایفا می کنند . هرچند در حال حاضر به دلیل مشغله های کاری والدین وقت کمتری را با کودکان خود سپری می کنند ولی تاثیر آنها بر رفتار فرزندشان بسیار بسیار بیشتر از مهد ها و مدارس است . کودکان والدینشان را نگاه می کنند و از آنها تقلید می کنند .

والدین باید در ابتدای امر خودشان یاد بگیرند که چگونه زندگی و رفتار کنند تا بتوانند الگو های مناسبی برای فرزندان خود باشند .

یکی از مواردی که به وفور مشاهده می شود ترک تحصیلی نوجوانان است . از جمله دلایل ترک تحصیلی دانش آموزان  مشکلات خانوادگی و مشکلات کاری نوجوانان نمی توانند ادامه تحصیل بدهند هر چند بسیار باهوش باشند.

ترس از مدرسه نیز می تواند یکی از عوامل ترک تحصیلی باشد هرچند این دلیل می تواند  ب راحتی با مراجعه به روانشناسان متخصص بهبود و درمان شود . خانواده ها نقش اساسی در تشویق یا دلسرد کردن فرزندشان در رفتن به مدرسه دارند.

برای داستن بیشتر در مورد این مسائل می توانید از طریق مشاوره تلفنی با مشاوران متخصص کودک و نوجوان در ارتباط باشد.

آردینی اوخو
پنجشنبه 20 مهر 1396
بؤلوملر :