mahak

شرایط تحصیل در مجارستان

0 گؤروش
یازار:‌

شرایط تحصیل در مجارستان : تحصیل در هر کشوری شرایط خاص خود را برای دانشجویان بین المللی دارد. در صورتی که شما قصد تحصیل در کشور مجارستان را دارید، می بایست ابتدا از شرایط تحصیل در مجارستان اگاه شوید.

مجارستان

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی که تحت عنوان عروس کشورهای اروپایی قرار گرفته است و ۹۳۰۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن سکونت دارند. این کشور با اسلواکی، اتریش، رومانی و اکراین و اسلوونی هم مرز بوده و دارای همسایگی است. و به غیر از بوداپست با ۱ میلیون و ۷۴۰ هزاز نفر جمعیت ،که پایتخت این کشور می باشد؛ می توان از دبرسن با جمعیتی ۲۰۵۰۰۰ نفری، میشکولتس با ۱۸۷۰۰۰ نفر، سگد ۱۶۳۰۰۰ نفر و گیور هم ۱۲۹۰۰۰ نفر جمعیت،به عنوان مهم ترین شهرهای این کشور یاد کرد. به علاوه شهر پچ با جمعیت ۱۵۸۰۰۰ نفری، عنوان پایتخت فرهنگی این کشور را دارد. یکی از مهم ترین شهرهای کشور است که مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی نیز می باشد.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور مجارستان مستلزم گذراندن دوره های کالج در این کشور و همچنین دارا بودن مدرک دیپلم می باشد. این دوره در کشور مجارستان به زبان انگلیسی ارائه شده و فرد می بایست مدرک انگلیسی را دارا باشد. در صورتی که رشته ی تحصیلی فرد پزشکی باشد وی می بایست در آزمون ورودی نیز شرکت نماید. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور مجارستان همانند ایران می باشد.

در صورتی که شما قصد تحصیل در این مقطع در کشور مجارستان را دارید، می بایست مدرک لیسانس خود را از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در مجارستان کسب نموده باشید تا بتوانید وارد این مقطع شوید. به جز این شما می بایست نمره ی معیار رشته ی خود را کسب نمایید تا موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان شوید.

برای گذراندن مقطع دکتری در کشور مجارستان شما نیازمند هستید که شرایط و اقدامات لازم را انجام دهید تا موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور شوید. برای این که بتوانید در این مقطع تحصیل نمایید می بایست دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در مجارستان بوده و اقدامات لازم جهت اخذ استاد راهنما یا سوپروایز برای انجام امور مربوط به پایان نامه خود را انجام دهید.

هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان نسبت به هزینه های زندگی در ایران در حدود ۹٫۶۲% بالاتر می باشد البته بایستی خاطر نشان کرد که هزینه های اجاره مسکن در مجارستان حدود ۳۰٫۹۶% نسبت به هزینه مسکن در ایران پایین تر و ارزان تر می باشد. تمامی این آمار مطرح شده مربوط به سال ۲۰۱۶ میلادی می باشند.

شهریه دانشگاههای مجارستان

شرحی بر شهریه ی دانشگاه های مجارستان در رشته های مختلف تحصیلی

شهریه ی دانشگاه فنی– مهندسی بوداپست: برای دوره ی کارشناسی ۵۷۰۰ و برای کارشناسی ارشد و دکتری ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰
دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست ۴۹۰۰ تا ۷۹۰۰ یورو
دانشگاه فنی– مهندسی میشکولتس ۵۰۰۰ یورو
دانشگاه علوم پزشکی پچ ۷۰۰۰ یورو
دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو
کالج مک دانیل ( شعبه ی دانشگاه آمریکا) ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو
دانشگاه لورند بوداپست ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو
دانشگاه دبرسن ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو
دانشگاه دامپزشکی بوداپست ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو
کالج بین المللی بوداپست ۵۹۰۰ یورو

دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند در شرایطی مشمول دریافت تخفیف ۱ تا ۲۵ درصدی برای پرداخت شهریه ی دانشگاه های مجارستان بسته به نوع دانشگاه و رشته ی تحصیلی، قرار بگیرند. این شرایط در سایت مربوط به هر دانشگاه هر ساله اعلام می شود.

ویزای تحصیلی مجارستان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان:

۱٫ فرم امضا شده ی درخواست ویزا

۲٫ نامه ی پذیرش از دانشگاه مجارستان

۳٫ ۶ قطعه عکس رنگی ۴*۶

۴٫ پرداخت نقدی هزینه ی صدور ویزا

۵٫ گواهی تعهد به پرداخت هزینه های تحصیل

۶٫ گواهی اشتغال به کار پدر یا قیم دانشجو به همراه جواز کسب و کپی از آن

۷٫ فیش واریز شده ی شهریه ی دانشگاه مجارستان

۸٫ گواهی تمکن مالی

۹٫ اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی آن ها

۱۰٫ اصل پاسپورت

۱۱٫ ارائه ی بلیط رفت و برگشت

افرادی که با مدرک دیپلم درخواست پذیرش در دانشگاه های این کشور را داده اند، باید حداقل یک ماه و دانشجویان فوق لیسانس باید حداقل دو ماه در صف انتظار صدور ویزای تحصیلی مجارستان بمانند.

شرایط تحصیل در مجارستان

باید در مورد چگونگی تحصیل در کشور مجارستان و مدارکی که برای تحصیل و اخذ پذیرش دانشگاهی در این کشور نیاز دارید اطلاعات کافی داشته باشید.

تحصیل در کشور مجارستان دارای استاندارد بالایی می باشد و دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارند که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. علاوه بر مزایای گفته شده شرایط تحصیل در مجارستان موجب شده است که افراد زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب نمایند.

اما شرایط تحصیل در مجارستان به چه شیوه ای می باشد و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشجو در این کشور چگونه است؟ در این متن ما برای شما شرایط تحصیل در مجارستان را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کشور مجارستان

یکی از شرایط تحصیل در مجارستان قبل از هر گونه اقدامی، گام نهادن در مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. فرد می بایست مدارکی را در دسترس داشته باشد تا بتواند برای پذیرش اقدام کند. شرایط تحصیل در مجارستان و اخذ پذیرش تحصیلی به صورت زیر است.
ارائه ی ریز نمرات خود به همراه اخرین مدرک تحصیلی اخذ شده. لازم به ذکر است که این مدارک می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و دارای تاییدیه از دادگستری و وزارت امور خارجه باشد.

ارائه ی اصل مدرک پاسپورت به گونه ای که دارای یک سال و نیم اعتبار باشد علاوه بر آن ارائه ی کپی از تمامی صفحات ۲ تا ۹ الزامی است.
ارائه ی ترجمه ای از صفحات شناسنامه ای که دارای تاییدیه از دادگستری و وزارت خارجه باشد.

پرداخت هزینه های مربوط به پذیرش تحصیلی

پس از ارائه ی تمامی این مدارک شما موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور مجارستان می شوید. پس از آن شما باید مطابق با شرایط تحصیل در مجارستان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایید که برای گرفتن آن نیز ارائه ی مدارکی ضروری است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در مجارستان

ارائه ی ۶ قطعه عکس رنگی ۳ در ۴ پاسپورتی.

پرداخت هزینه ی ویزای تحصیلی با توجه به شرایط تحصیل در مجارستان به مبلغ ۶۰ یورو
ارائه ی مدرکی مبنی بر توانایی مالی شخصی که می خواهد هزینه های تحصیلی را پرداخت نماید به منظور دارا بودن توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی.

ارائه ی فتوکپی از شناسنامه ی مادر.

ارائه ی گواهی مبنی بر اشتغال پدر یا مادر در سر برگ محل کار آنها به همراه مهر و امضا.
ترجمه ای از جواز کسب کار پدر یا مادر.

گواهی مبنی بر پرینت از حساب بانکی دانشجو به همراه موجودی ۲۰۰۰۰ یورو.
پرداخت شهریه ی مورد نظر.

پس از این که تمامی مدارک را تکمیل نمودید می بایست برای ارائه ی آن به سفارت با توجه به وقت قبلی اقدام نمایید و برای گرفتن ویزای تحصیلی مراحل لازمه را طی کنید.

آردینی اوخو
شنبه 12 آبان 1397
بؤلوملر :

لیپوساکشن بهتر است یا جراحی لاغری؟

0 گؤروش
یازار:‌

ممکن است تاکنون نام لیپوساکشن را به وفور شنیده باشید یا حتی یکی از نزدیکانتان آن را انجام داده باشد.

اما تا چه حد با روند این جراحی آشنا هستید؟

آیا تا به حال به انجام آن فکر کرده اید؟

و یا چه تفاوت هایی با جراحی لاغری دارد؟

بسیاری از افراد در قسمت های مختلف بدن خود چربی های ناخواسته و مقاومی دارند که حتی با رژیم و ورزش هم نمی توانند آنها را آب کنند. این چربی های موضعی که خلاص شدن از آنها می تواند بسیار دشوار باشد، ممکن است پس از بارداری و در نواحی شکم، پهلو، ران ها یا پشت، به وجود آمده باشند.

لیپوساکشن سالهاست که یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به حساب می آید و روشی امن، موثر و دائمی برای کاهش چربی ها و فرم دهی به بدن است. در ادامه به تفاوت جراحی لاغری و لیپوساکشن می پردازیم.

لیپوساکشن چیست؟

تصویر چربی های بدن قبل و بعد از جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن روش برداشتن چربی های اضافی بدن است که برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی انجام شد و به شهرت رسید. طی این روش، متخصص زیبایی با دقت و احتیاط چربی های اضافی را از طریق لوله ی تو خالی و کوچکی به نام کانولا از بدن خارج می کند. با حرکت دادن لوله کانولا درون توده چربی، سلول های چربی ساکشن می شوند و بدن خوش فرم تر به نظر می رسد.

آیا لیپوساکشن با وجود برداشتن چربی ها، منجر به کاهش وزن می شود؟

در پاسخ باید گفت خیر. از آنجایی که لیپوساکشن سلول های چربی را خارج می کند، اغلب فکر می کنند که می توانند با این روش، بدون ورزش و تغییر رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهند. با  اینکه بیشتر بیمارانی که از روش لیپوساکشن استفاده کرده اند، وزنی کم نکرده اند، اما به طور متوسط می توان انتظار داشت که بیمار با لیپوساکشن بین ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن کم کنند. به طور کلی تمام روش های زیبایی که طی آنها چربی ها از بدن خارج می شوند، به علت عدم کاهش وزن  به عنوان راه حل نهایی توصیه نمی شوند.

به علاوه حذف سلول های چربی هیچ تاثیری بر نوسانات وزنی آینده بیمار نخواهد داشت. در صورتی که پس ازلیپوساکشن شکم یا نقاط دیگر بدن، پرخوری کنید یا ورزش نکنید، سلول های چربی باقی مانده می توانند بزرگتر شوند و وزن فرد ممکن است اضافه شود. با این تفاوت که این بار در قسمت دیگری نمود پیدا خواهد کرد.

لیپوساکشن چه قسمت هایی را هدف قرار می دهد؟

نقاطی از بدن که با جراحی لیپوساکشن کوچک می شوند

لیپوساکشن می تواند برای نقاط مختلفی از بدن انجام شود و نتیجه مطلوبی داشته باشد. البته لیپوساکشن ران و شکم پهلو بیش از سایر نقاط انجام می شوند. با این حال هزینه لیپوساکشن نسبتا بالا و دوره نقاهت طولانی (۶هفته) دارد.

قسمت هایی از بدن که می توان لیپوساکشن را برای آنها انجام داد شامل:

  • غبغب
  • گردن
  • شکم
  • پهلو ها
  • ران ها
  • صورت
  • سینه

می شود.

هدف جراحی لاغری چیست؟

تصویر جراحی اسلیو معده

هدف جراحی های لاغری مانند جراحی اسلیو معده ایجاد تغییرات موقت در ظاهر فرد نیست بلکه هدف آن تغییر در روش پاسخگویی بدن به عوامل خاصی که باعث افزایش وزن می شوند، می باشد. جراحی لاغری باید مکمل تغییر در رویه زندگی باشد، تا افراد با اضافه وزن بالا بتوانند به وزنی ایده آل برسند و آن را حفظ کنند.

برای بیمارانی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، جراحی لاغری گزینه ی بهتری نسبت به لیپوساکشن می باشد. علاوه بر این، جراحی لاغری می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را نیز کاهش دهد. همچنین جراحی لاغری احتمال بازگشت ناگهانی کل وزن اولیه تان را بسیار محدود خواهد کرد.

فواید جراحی لاغری

کاهش وزن چشم گیر

کاهش وزن چشمگیر بعد از جراحی لاغری

در حالی که لیپوساکشن چربی های موضعی را از بدن خارج می کند، جراحی لاغری به بدن می آموزد که چگونه چربی های اضافی بدن را آب کرده و به وزن ایده آل برسد.

بهبود سلامتی

جراحی لاغری می تواند بیماری دیابت را درمان کند و احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت بیماری های قلبی، آپنه خواب، فشار خون بالا و یا مشکلات ستون فقرات را کاهش دهد. درصورتی که بیمار قبلا از یکی از این مشکلات رنج می برده است، جراحی لاغری ممکن است شدت درد یا ناراحتی ناشی از آن را کاهش داده و یا نهایتا آن را متوقف کند.

ثبات روحی

تغییرات روحی مثبت در یک خانم بعد از جراحی لاغری

جراحی لاغری می تواند شیوع و حتی اثرات بیماری های روحی مانند اضطراب، خستگی مفرط و افسردگی ناشی از چاقیرا کاهش دهد.

بهبود کیفیت زندگی

پس از جراحی لاغری بیماران می توانند زندگی را که به دلیل چاقی مفرط، سال ها از آن محروم بوده اند، به دست آورند. بیماران اغلب به فعالیت هایی که قادر به انجام آن نبودند و یا از آن منع شدند روی می آورند مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری، مسافرت کردن و حتی مربی ورزش شدن.

تفاوت و تشابه لیپوساکشن و جراحی لاغری

جراحی لاغری بر خلاف لیپوساکشن خاصیت درمانی داشته و بر وزن بدن تاثیر می گذارد و فرم یا شکل بدن را تغییر نمی دهد. از طرف دیگر لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی بوده و جنبه درمانی ندارد. مهمترین مزیت لیپوساکشن این است که می تواند بدون تاثیرگذاری بر دیگر نقاط بدن، روی قسمت هایی که چربی بیشتری دارند کار کند.

لیپوساکشن و جراحی لاغری هر دو نیازمند آمادگی، بیهوشی و گذراندن دوره نقاهت می باشند. هر دو دارای جای زخم در نواحی برش هستند و برای بهبود نیاز به چند روز مرخصی از کار و فعالیت های روزانه دارند.

رژیم غذایی بعد از لیپوساکشن

پس از جراحی لاغری، رژیم غذایی تغییر می کند و به مایعات محدود خواهد شد و کم کم به سمت غذاهای جامد پیش می رود. بیمار نسبت به مقدار غذایی که باید در هر وعده بخورد آگاه می شود تا معده وی گشاد نشده و به نتایج جراحی آسیبی وارد نشود. بیماران می توانند پس از جراحی لاغری در گروه های حمایتی کاهش وزن که اعضای دیگر نیز مانند آنها زیر تیغ جراحی رفته اند، عضو شوند.

برای بیمارانی که لیپوساکشن انجام می دهند، حفظ وزن به دست آمده از لیپوساکشن و دائمی کردن وزن جدید به عهده خودشان خواهد بود. بیماران ممکن است تا حدود ۴ هفته پس از جراحی تورم و التهاب داشته باشند. با این وجود، عدم تغییر رژیم غذایی و ورزش نکردن می تواند منجر به ظاهر شدن چربی در مناطق جدیدی از بدن شود. بسیاری از بیماران برای انجام دوباره و چندباره ی لیپوساکشن به پزشک خود مراجعه می کنند که هم خطرناک بوده و هم می تواند برای سلامتشان مضر باشد.

از کجا بدانم جراحی لاغری مناسب من است یا لیپوساکشن؟

درصورتی که از چاقی مفرط رنج می برید و به دنبال روشی همیشگی برای کاهش وزن هستید، جراحی لاغری گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود. در صورتی که وزنی نرمال دارید اما قسمتی از چربی های بدنتان به ورزش و رژیم واکنشی نشان نمی دهند، بهتر است لیپوساکشن را انتخاب کنید.

چرا بهتر است پس از جراحی لاغری از لیپوساکشن استفاده کرد؟

تصویر پهلوهایی که نیاز به لیپوساکشن دارد

با وجود کاهش وزنی که پس از جراحی لاغری حاصل می شود، برخی از بیماران هنوز هم از ظاهر خود به علت چربی های ذخیره شده در برخی قسمت های بدن ناراضی هستند. متاسفانه چربی های شکم، ران و باسن در اغلب موارد باقی می مانند و انتخاب لباس را برای بیمار دشوار می کنند. انجام لیپوساکشن پس از جراحی لاغری روشی عالی برای خلاصی از چربی های شکم و پهلو و سایر نقاطی است که ورزش اثر چندانی بر آنها ندارد. انجام  لیپوساکشن توسط جراح متخصص و ماهر که درک درستی از زیبایی فرم و شکل بدن زن و مرد دارد، می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد.

فواید لیپوساکشن پس از جراحی لاغری

  • برش ها کوچک بوده و به راحتی می توان چربی ها را بیرون کشید.
  • برش ها حتی بدون بخیه به سرعت بهبود پیدا می کنند.
  • عوارض لیپوساکشن به ندرت رخ می دهد.
  • زخم ها کوچک بوده و به سرعت محو می شوند.
  • برای کاهش درد، بیحسی موضعی انجام می گیرد.
  • تورم یا بیحسی از چند روز تا دو هفته ممکن است باقی بماند.
  • بیماران می توانند انتخاب کنند که کدام بخش از بدن لیپوساکشن شود.

آردینی اوخو
شنبه 12 آبان 1397
بؤلوملر :

سیگار کشیدن چه تاثیر بر دندان ها دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

سیگار کشیدن موجب سرطان ریه می شود این را همه می دانند.

کشیدن سیگار می تواند منجر به آمفیزم و سایر مشکلات ریه های مزمن شود.

همچنین سیگار کشیدن با مشکلات قلبی و ریوی مرتبط است و می تواند موجب سرفه و علائم آسم شود.

اکثر افرادی که از تنباکو استفاده می کنند از این خطرات آگاهی دارند.

سیگار به وسیله محدود کردن جریان خون به دهان زمینه پرورش باکتری را فراهم می کند.

یکی دیگر از عوارض جانبی سیگار کشیدن که توجه زیادی را به خود جلب نمی کند هزینه ای است که برای به دست آوردن سلامت دوباره دندان ها به شما تحمیل می شود.

برخی از عوارض سیگار کشیدن از این قبیلند:

  • خطر ابتلا به سرطان
  • خطر ابتلا به آسم و سرفه
  • تغییر رنگ دندان ها

چطور می توانم از سیگار دوری کنم؟

بسیاری از بیماران نمی دانند که چه میزان عادت  سیگار کشیدن می تواند سلامت دندان ها را به خطر بیندازد.

این باعث شد که ما این مطلب را برای اینکه چرا دخانیات برای دندان ها و لثه ها خیلی بد است را برای شما فراهم کنیم.

همچنین چند راهنمایی برای رسیدگی به اثرات تنباکو روی دندان ها و لثه ها فراهم کرده ایم.

دندانپزشک شما ممکن است قادر به بازگرداندن آسیب های ناشی از سیگار باشد.

ما با بررسی این که چرا سیگار برای دندان ها و لثه ها خیلی بد است شروع خواهیم کرد.

جلوگیری از آسیب سیگار و تنباکو به دندان های شما

تنباکو از بسیاری جهات به دندان های شما آسیب می رساند.

سیگار توانایی دهان را برای مقابله با عفونت محدود می کند.

سیگار کشیدن می تواند  شما را در مقابل حمله باکتری ها بی دفاع  کند.

هنگامی که دهان شما قادر به مبارزه نیستند پلاک و باکتری ها غوطه ور می شوند.

این امر منجر به مشکلات مختلفی مانند زرد شدن دندان می شود.

هنگامی که شما سیگار می کشید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می شود.

بدن شما به سختی می تواند از خود محافظت کند.

ناگهان ساخت و ساز تارتاریک مسئله مهم می شود.

زیرا بدن شما نمی تواند عفونت بالقوه را از بین ببرد.

گردش خون در دهان شما وقتی که سیگار می کشید به شدت کاهش می یابد.

ذرات تنباکو همچنین می تواند دندان ها را مالش دهد و پوشش محافظتی مینای دندان را از بین ببرد.

برخی از مارک های تنباکو جویدنی هستند.

درهنگام جویدن و زمانی که شما تنباکو را در دهان خود برای مدت طولانی نگه می دارید  شما در معرض پوسیدگی دندانبیشتری قرار می گیرید.

مرتب کردن دندان های جلویی

اگر شما دندان های نامرتبی داشته باشید و بخواهید آنها را تمیز کنید این کار را با دشواری انجام می دهید.

سختی این کار زمانی که شما سیگار می کشید دو چندان می شود.

خوشبختانه این مشکل را می توان به وسیله درمان ارتودنسی برطرف کرد.

مال اکلوژن یا ناهنجاری دندان ها در بسیاری از مردم وجود دارد.

آیا شما می دانستید که هفتاد درصد از مردم به ارتودنسی دندان نیاز دارند ؟

فواید درمان ارتودنسی بسیار است این درمان نه تنها مسواک زدن را برای شما راحت تر می کند بلکه جلوگیری از پوسیدگی دندان را نیز در بر خواهد داشت.

بهتر است شما اطلاعات هر چند مختصری از ارتودنسی و مصرف مواد مخدر و دخانیات  از یک سایت معتبردریافت کنید.

آیا سیگار کشیدن تنها به دندانهای من آسیب می رساند؟

سیگار کشیدن فقط به دندانها آسیب نمی رساند بلکه می تواند آنها را نابود کند.

این آمار هشدار دهنده از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را در نظر بگیرید.

  • درصد سیگاری هایی که دارای ضایعات دندانپزشکی هستند چهار برابر افراد غیر سیگاری است
  • بیش از یک سوم سیگاری ها دارای حداقل سه مشکل بهداشتی دندانپزشکی هستند
  • بیش از نیمی از سیگاری ها دندانپزشک خود را کمتر از سالی دوبار می بینند این موضوع به دلیل نگرانی های مالی است

تاثیر سیگار بر دندان هایم تا چه اندازه است؟

یک مطالعه نشان داده که سیگاری های زن هر ۱۰ سال یک بار تقریبا ۱.۵ دندان خود را از دست می دهند.

طبق این آمارسیگاری های مرد نیز ناچارند تقریبا ۲.۹ دندان خود را از دست بدهند.

هنگامی که سیگار می کشید و پس از آن مواد غذایی مصرف می کنید به طور مستقیم سمی خطرناک را وارد دستگاه گوارش خود می کنید.

تعجب آور نیست که دندان هایتان توانسته اند توسط تماس با تنباکو ، سم بیشتری را جذب کنند.

این در حالی است که آنها به شدت توسط تنباکو آسیب دیده اند.

مشکلات جدی دندان ها ممکن است دارای علائمی باشند از این قبیل:

  • زرد یا قهواه ای مایل به زرد شدن دندان ها
  • خونریزی لثه
  • پلاک سخت شده بر روی دندان ها
  • پوسیدگی دندان
  • دهان خشک

این علائم اغلب منجر به عوارض جانبی بیشتری از سیگار کشیدن می شود مانند:

  • نیاز بیشتر به روت کانال ریشه
  • از دست دادن و کشیدن دندان
  • مینای آسیب دیده دندان

چطور لثه ها در اثر دخانیات آسیب می بینند؟

سیگار دارای اثرات زیادی بر روی دهان است که می تواند منجر به تضعیف لثه ها و ایجاد بیماری های پریودنتال شود.

سیگاری ها ۶۲.۲ درصد بیشتر از سایر افراد مستعد دریافت بیماری های غیر معمول هستند.

بیش از ۴۰ درصد از همه بیماران پریودنتال را سیگاری ها تشکیل می دهند.

مشکل زمانی ایجاد می شود که باکتری ها در دهان یا لثه و یا بافت نرم اطراف آن باعث التهاب می شوند.

سپس لثه های ملتهب به زودی بیماری های پریودنتال را در خود رشد می دهند.

چرا توتون و تنباکو برای لثه ها این قدر مضر هستند؟

نیکوتین موجود در سیگار موجب کاهش میزان اکسیژن بافت نرم در دهان می شود.

به همین دلیل پلاک باکتری را در دهان تولید می کند.

همچنین در عین حال نیکوتین رگهای خونی را مختل می کند.

به این ترتیب  ، طول مدت زمان لازم برای تشخیص بیماری لثه تحت تاثیر قرار می گیرد.

هنگامی که درسیگاری ها عفونت لثه ایجاد می شود ، احتمال خونریزی کمتر وجود دارد.

به همین علت تشخیص بیماری لثه از سوی دندانپزشک می تواند به تعویق بیفتند و در این میان بیماری ممکن است به پیشرفت خود ادامه دهد.

تاثیر سیگار بر لثه ها چیست؟

توتون و تنباکو در هر شکل از جمله سیگار یا سایر اشکال آن می تواند تارتار را در دهان شما افزایش دهد.

از این رو جریان بزاق را که باعث می شود تا باکتری های مضر پاک شود ، کاهش پیدا می کند.

وقتی سیگار می کشید ممکن است مشکلی در لثه ها بوجود بیاید مانند:

  • رطوبت و قرمزی
  • سست شدن دندان ها
  • درد هنگام جویدن
  • نفس نفس زدن
  • آسیب به خط لثه

اینها علائم بیماری پریودنتال است و باید بلافاصله توسط دندانپزشک بررسی شود.

آنها می توانند از طریق بسیاری از راه حل های ساده یا پیچیده این مشکلات را حل کنند.

راه حل هایی مانند:

  • دهانشویه ضد میکربی
  • آنتی بیوتیک های خوراکی
  • ژل داکسسی سایکلین
  • جراحی استخوان
  • پیوند بافت نرم
  • جراحی فلاپ برای حذف تارتار از جیب های زیر لثه
  • جرم گیری کامل از دندان ها

پیشگیری از بیماری لثه برای افراد سیگاری

افراد سیگاری مشتاق می دانند که چگونه می توانند ازبیماری های لثه جلوگیری کنند.

ترک سیگار بهترین راه مبارزه با بیماری های لثه است.

اما برای سلامت و بهداشت دهان و دندان نیز مهم است که هر روز دو بار با استفاده از مسواک و خمیر دندان حاوی فلوراید دندان های خود را تمیز کنیم.

افزایش سن و استفاده از دخانیات

شاید بهترین راه برای جلوگیری از مسائل مربوط به استفاده از دخانیات و تغییراتی که با افزایش سن در دندان ها رخ می دهداین باشد که به طور منظم توسط دندانپزشک معاینه شوید.

در صورتی هم که شما تحت درمان ارتودنسی دندان هستید نگران نباشید زیرا متخصص ارتودنسی شما قبل از شروع درمان همه جوانب را در نظر می گیرد.

دندانپزشک یا ارتودنتیست شما می تواند نشانه های بیماری پریودنتال را در شما تشخیص دهد و برای مقابله با آن اقدام کند.

شما مایلید که لثه های سالم و بدن سالم داشته باشید و این امکان پذیر نیست جز با ترک دخانیات.

علاوه بر اثرات زیانبار سیگار کشیدن بر روی دندان ها و لثه ها ، این عادات می تواند اثرات مضر دیگری بر سلامت دهان و دندان شما داشته باشد.

آیا مصرف دخانیات خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد؟

سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان های دهان را افزایش دهد.

از جمله :

  • سرطان زبان
  • التهاب غدد بزاقی
  • سرطان دهان

سیگار کشیدن همچنین می تواند احتمال لکوپالاکیا یا تکه های سفید داخل دهان را افزایش دهد.

ایمپلنت های دندانه ای برای سیگاری ها

اگر سیگار می کشید و قصد دارید برای جایگزینی دندان از دست رفته خود از ایمپلنت استفاده کنید ، ما ایمپلنت های دندانه ای را به شما توصیه می کنیم.

ایمپلنت های دندانه ای احتمال موفقیت بیشتری دارند.

زیرا از دست دادن استخوان ممکن است در فک سیگاری ها وجود داشته باشد.

آیا من می توانم تاثیر سیگار کشیدن را تغییر دهم؟

البته بهترین کاری که شما می توانید برای سلامت دهان و دندان خود انجام دهید ترک دخانیات است.

شما می توانید اطلاعاتی را در مورد ترک سیگار از کلینیک خودتان دریافت کنید.

ما سخت تلاش می کنیم تا به بیماران خود کمک کنیم.

اگر شما نیاز به بازگرداندن لبخند زیبا برای خود هستید می توانید خدمات زیادی را از کلینیک دندانپزشکی خود دریافت کنید.

این خدمات از این قبیلند:

  • ونیرها
  • سفید کردن دندان
  • مرتب کردن دندان های جلویی یا بر طرف کردن مال اکلوژن
  • ایمپلنت های دندانی
  • تغییر رنگ لثه ها
  • برطرف کردن بدبویی دهان

ونیرها

ونیرها پوشش های چینی هستند که به دندان های شما متصل می شوند تا لبخند زیبا را به شما باز گردانند.

مگر شما نمی خواستید بدانید که چگونه می توانیم زیبا بخندیم؟

ونیر ها  می توانند دندان های شما را زیبا جلوه دهند.

سفید کردن دندان

می خواهید رنگ دندان هایتان را بهبود ببخشید اما از روکش استفاده نکنید.

انتخاب درستی کرده اید.

سفید شدن دندان ها ممکن است پاسخ درستی به لکه های ایجاد شده در اثر سیگار کشیدن باشد.

کلینیک دندانپزشکی شما قادر است دندان ها را سفید تر از ظاهر فعلی خود بکند.

آیا شما فقط می خواهید یک لکه را از روی دندان های جلو خود حذف کنید؟

آیا می خواهید همه دندان های خود را سفید کنید؟

دندانپزشک شما قادر است شما را به خواسته تان برساند.

ایمپلنت های دندانی

اگر دندان های خود را به علت سیگار کشیدن از دست داده اید ، ایمپلنت های دندانی اساسا جایگزین خوبی برای ریشه و تاج از دست رفته دندان های شما می باشد.

تماس با مراکز بهداشتی برای رعایت بهداشت دهان و دندان

واضح است که استفاده از تنباکو از هر نوع آن ، چه جویدنی و چه کشیدنی می تواند برای لثه ها و دندان ها مضر باشد.

بهترین راه حل برای این مسئله این است که به طور کامل از مصرف تنباکو و کشیدن سیگار جلوگیری کنید.

ما می دانیم که آسان نیست ، بسیاری از مردم تلاش کرده اند اما نتوانسته اند سیگار را ترک کنند.

اما نگران نباشید این یک نقص شخصیتی نیست – بلکه یک عادت دشوار است که باید به پایان برسد.

با این حال سیگار کشیدن به این معنی نیست که شما عادت های بهداشتی دهان خود را رها کنید.

بعضی از مردم خجالت می کشند تا وقتی که دخانیات مصرف می کنند از دندانپزشک کمک بگیرند.

دلیلی وجود دارد که سیگاریان کمتر به دندانپزشک می پیوندند.

آنها نمی خواهند احساس گناه کنند.

دندانپزشکان نمی خواهند شما احساس گناه کنید آنها فقط می خواهند اطمینان حاصل کنید که شما همه موارد بهداشتی را رعایت کرده اید.

دهان شما باید سالم بماند و هر آنچه که باید باشد ، باقی بماند.

اگر هنوز سیگار می کشید حداقل نکات زیر را رعایت کنید

از دهانشویه کلرهگزیدین استفاده کنید:

بهتر است از یک فرمول قوی برای از بین بردن باکتری ها استفاده کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دهانشویه را به مدت ۶۰  ثانیه در دهان خود نگاه داشته اید .

به این ترتیب باکتری ها ی بسیاری کشته خواهند شد.

اجازه دهید دندانپزشکتان با دقت زبان و لثه های شما را معاینه کند

آنها می دانند که شما سیگاری هستید.

بنابراین علائم بیماری پریودنتال و سرطان دهان را  می توانند به سرعت تشخیص دهند.

پس از تشخیص شما باید هر چه سریعتر آنرا مداوا کنید.

احتمال درمان اغلب بیماری ها در اوایل بروز آن بسیار راحتتر است.

آردینی اوخو
شنبه 12 آبان 1397
بؤلوملر :

نویز در دوربین مداربسته

0 گؤروش
یازار:‌

دلایل نویز در تصویر دوربین مداربسته و رفع کردن آن

یکی از مشکلات رایج دوربین های مداربسته وجود نویز است , نویز در تصویر دوربین مداربسته گویای یکسری مشکلات و اختلالاتی است که دوربین مداربسته با آن دست و پنجه نرم می کند و تا حد زیادی هم در عملکرد دوربین مداربسته تاثیر گذار است و به مرور زمان اگر نسبت به رفع آن اقدام نشود اختلالاتی جدی در دوربین مداربسته پدید می آورد .

نویز در تصویر دوربین مداربسته ممکن است به دلایل متعددی باشد که برخی از آن ها در ذیل آورده شده است :

وجود نویز در تصویر دوربین های مداربسته یکی از اصلی ترین مشکلات در طول نصب و بهره برداری از دوربین های مداربسته است. پیش از اطلاع از نحوه رفع نویز باید انواع و دلایل به وجود امدن آن را بررسی کرد. 

انواع نویز در تصویر دوربین های مداربسته

نویز الکترونیکی: نویز الکترونیکی یکی از انواع رایج نویز در دوربین های مداربسته است. این نویز خود را معمولا به صورت نقاط ریز رنگی در تصویر نشان می دهد. این نویز معمولا به دلیل تقویت بیش از حد سیگنال تصویر در نور کم به وجود می آید.

نویز الکترومغناطیسی: نویز الکترومغناطیسی دیگر نوع رایج نویز در تصاویر دوربین مدار بسته است. این نویز خود را معمولا به صورت خطوط یا موج در تصویر دوربین نشان می دهد. گاهی این امواج در طول صفحه دوربین حرکت می کنند. این نوع نویز می تواند به علت تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر روی دوربین یا افت شدید سیگنال تصویر در طول انتقال به وجود آید.

روش های رفع نویز الکترونیکی

پیش از اطلاع از روش های اصلاح نویز الکترونیکی شما باید دلیل دقیق به وجود آمدن این نوع نویز را بشناسید. چیپ های تصویر دوربین های مداربسته حساسیت محدودی نسبت به نور دارند. این به این معناست که مقدار مشخصی نور برای تشکیل تصویر در دوربین مداربسته نیاز خواهد بود. زمانی که نور برای تشکیل تصویر کافی نیست یک مدار الکترونیکی به صورت خودکار سیگنال تصویر را تقویت می کند. این تقویت سیگنال باعث می شود نویز موجود در تصویر نیز تقویت شود که به صورت نقاط ریز رنگی در تصویر به نظر می رسد. 

پس دلیل اصلی به وجود آمدن نویز الکترونیکی در دوربین های مداربسته کم بودن نور در تصویر یا کم بودن حساسیت چیپ تصویر دوربین است. برای رفع این مشکل شما باید نور محیط نصب دوربین مداربسته را افزایش دهید و یا از دوربین هایی استفاده کنید که حداقل نور مورد نیاز آنها کمتر باشد. 


آردینی اوخو
سه شنبه 1 آبان 1397
بؤلوملر :