راز موفقیت در زندگی چیست؟

آیا شما هم مثل من به دنبال جواب این سوال بوده اید؟
آیا جوابی هم پیدا کردید؟
آیا فهمیدید راز موفقیت در زندگی چیست؟
بزرگی می گفت راز موفقیت در زندگی این است که کشف کنیم چطور خوشبخت شویم.

خوشبختی در ساده ترین تعریف یعنی احساس رضایت از خود، ما زمانی احساس رضایت می کنیم که وقتی به گذشته فکر می کنیم بدانیم کارهایی که انجام داده ایم درست بوده اند، حتی با اینکه آن کارها سخت بودند.

بنابراین برای انجام کارهای درست که باعث شوند احساس رضایت کنیم، نیازمند این هستیم که در زندگی مان هدف و ایده آلی داشته باشیم و بخواهیم به آن هدف یا ایده آل برسیم، هدفها به ما احساس معنا و مفهوم می دهند.

هدف ها به ما مسیر را نشان می دهند و وقتی ما در این مسیر شروع به حرکت می کنیم، شادمان تر و قدرتمندتر هستیم، احساس انرژی بیشتری می کنیم، موثرتر هستیم. ما در مسیر اهداف رشد می کنیم، بزرگتر میشویم و به نسخه ی ایده آل  خود تبدیل میشویم.

راز موفقیت در زندگی ، رشد و تکامل است، اینکه بتوانیم توانایی های بیشتری را شکوفا کنیم، به همین خاطر بزرگترین مسئولیتی که در قبال خود داریم و شاید هم راز موفقیت در زندگی این است که کشف کنیم دقیقا چه خواسته ای داریم و چگونه می توانیم به بهترین شکل ممکن به خواسته ی خود برسیم.

از کجا شروع کنیم؟

محققان طی سال ها تحقیقاتی انجام دادند، آنها می خواستند بداند افراد موفق و ناموفق چه خواسته هایی دارند و هم اینکه در اغلب مواقع به چه چیزهایی فکر می کنند.

پس از سال ها تحقیق در نهایت به این نتیجه رسیدند که در اغلب مواقع، افراد موفق به آینده نگاه می کنند و به این فکر می کنند که به کجا می خواهند بروند و چه کارهایی می توانند انجام بدهند که بهتر و سریعتر به مقصدشان برسند.

اما افراد ناموفق اغلب مواقع به گذشته شان نگاه می کنند و نگران آن هستند. به چیزهایی فکر می کنند که توان تغییر دادن آن را ندارند.
بنابراین یکی از بهترین راهکارها این است که روی مواردی تمرکز کنید که توان تغییر دادن آن را دارید، شاید الان نتوانید یک کسب و کار راه بی اندازید، ولی می توانید نحوه ی راه اندازی یک کسب و کار را یاد بگیرید، شاید نتوانید گذشته تان را تغییر دهید ولی می توانید که برای آینده تان یک هدف تعیین کنید و روی آن تمرکز کنید.

روی داشته هایتان تمرکز کنید

ابتدا باید روی داشته هایتان تمرکز کنید، روی توانایی هایی که دارید تمرکز کنید، از همانجا شروع کنید، ببینید با آن توانایی ها چه کارهایی می توانید انجام دهید، حتی اگر توانایی های خود را دست کم بگیرید بازهم برای شروع کافیست.

اگر الان دارید این مطلب را می خوانید پس توانایی خواندن و نوشتن دارید، پس توانایی یادگرفتن بیشتر را هم دارید، می توانید از یادگیری شروع کنید، ببینید به چه توانایی هایی نیاز دارید و شروع کنید به یادگیری و تقویت آنها، هرچقدر در این مسیر بیشتر پیش بروید، توانایی هایتان بیشتر شکوفا می شود، کم کم کشف می کنید چه توانایی هایی دارید و متناسب با آن به دنبال چه خواسته ها و آرزوهایی هستید و این را هم بدانید که:

راز موفقیت در زندگی احساس خوشبختی است و راه رسیدن به خوشبختی هم رشد و تکامل است.

ثابیت یازی
بؤلوملر :