خواص آووکادو برای پوست و مو :

چند سال است که نام میوه استوایی آووکادو به عنوان یک میوه جادویی و شگفت‌انگیز برای سلامت کلی بدن و البته برای داشتن پوستی لطیف و شفاف بر سر زبان‌ها افتاده است. آووکادو میوه ای است که حاوی همه نوع مواد مغزی به غیر از ویتامین C است.

ارزش غذایی آووکادو :

·      آووکادو دارای چربی‌های متفاوتی است و حدود ۷۵٪ انرژی آووکادو از چربی می‌آید. برای یک آووکادوی معمولی :

1.     اکثر آن‌ (۶۷٪ از کل) از نوع چربی غیراشباع همچون اسید اولئیک است.

2.     دیگر چربی‌های غالب عبارتند از اسیدهای چرب و اسید لینولئیک. ترکیب چربی‌ها به‌طوری تقریبی عبارت است از: یک درصد امگا ۳، چهارده درصد امگا ۶، هفتاد و یک درصد امگا ۹ (۶۵ درصد اولیک و ۶ درصد چرب)، و چهارده درصد چربی اشباع (اسید چرب).

·      آووکادو سرشار از اسید فولیک و ویتامین K است و از منابع غذایی غنی برای ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین E و اسید پانتوتنیک به‌شمار می ‌آید.

·      آووکادو دارای ۷۵٪ فیبر نامحلول و ۲۵٪ فیبر محلول است.

چرا آووکادو عاشق پوست و موی شماست؟

میوه آووکادو سرشار از بیوتین است. بیوتین یک نوع ویتامین B است که گاهی اوقات به نام ویتامین B7 و ویتامین H هم شناخته می‌ شود. به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و مانع از خشک شدن مو ها نیز می ‌شود.

یکی دیگر از خواص آووکادو برای پوست روغن آووکادو است که در اغلب محصولات لوکس، معتبر و گران‌قیمت آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله خواص آووکادو برای پوست وجود استرولین‌ در این میوه جادویی است. استرولین از جمله ساختارهای مولکولی موجود در روغن‌های گیاهی است که با کمک به افزایش کلاژن سازی پوست به درمان لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن کمک شایانی می‌کند.

آووکادو یک مرطوب کننده قوی پوست است :

برای استفاده از این خاصیت آووکادو کافی است یک عدد آووکاو نرم و رسیده را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید، هسته آن را درآورید، دو ورقه آووکادو به ضخامت ۲٫۵ سانتی‌متر برش بزنید و روی پوست پاکیزه و چشم بگذارید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشورید.

روغن آووکادو را به عنوان کرم دور چشم استفاده کنید :

روغن آووکادو تیرگی ، چین و چروک و خطوط ریز دور چشم را برطرف کرده و پوست دور چشم شما را صاف و لطیف می‌کند. روغن آووکادو روغنی بسیار سبک و زود جذب بوده و به سرعت توسط پوست جذب می‌شود.

روغن آووکادو برای داشتن موهای شاداب و خوش حالت :

یکی دیگر از خواص روغن آووکادو برای زیبایی پوست و مو، داشتن مو هایی شاداب، خوش حالت و بدون وز و شکنندگی است. روغن آووکادو بسیار سبک است و به سرعت جذب پوست و مو می‌شود. به همین دلیل به هیچ وجه باعث چربی و سنگین شدن موهای شما نمی‌شود. کافی است قبل از حمام مقداری روغن آووکادو را روی ساقه مو ها بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه مو های‌تان را با شامپوی مناسب موی چرب بشورید. استفاده از شامپوهای حاوی عصاره آووکادو یک روش موثر دیگر برای شادابی و لطافت موهاست .

رنگ موها با عصاره آووکادو را میتوانید از سایت معتبر فروش عمده رنگ مو خریداری کنید

لوسیون مو بدون آبکشی روغن آواکادو و آرگان گارنیک :

  • برای مو های خشک آسیب دیده
  • حاوی روغن آواکادو و عصاره کره شی باتر و آرگان
  • حاوی پروتئین هیدرولیز شده
  • حاوی ابریشم و ویتامین E
  • حاوی پرو ویتامین B5 موثر در درخشندگی و مرطوب کنندگی مو
  • دارای خاصیت رطوبت رسانی و درخشندگی
  • بهترین نرم کننده مو با حفظ حالت ابریشمی مو
  • برطرف کننده شکنندکی و مو خوره
  • محافظت در برابر اشعه UV
  • قابل استفاده بر روی موهای چرب و کنترل چربی مو
  • حالت دهنده و رفع گره خوردگی موها 

 

آردینی اوخو
شنبه 3 اسفند 1398
بؤلوملر :