mahak

سوله دامداری

0 گؤروش
یازار:‌

سوله دامداری

 باتوجه به هزینه روزافزون ساخت و ساز های عمرانی  واحد های مرتبط با بخش های مختلف کشاورزی ودامداری مسئله اقتصادی بودن اجرای این  واحد ها روز به روز اهمیت بیشتری پیدامی کند . در این قسمت  راهکارهای مختلفی در خصوص اجرای پروژه های ساخت سوله دامداری در دو بخش فنی و اجرای وطراحی و معماری ارائه میگردد ،انشاالله در آینده در خصوص سایر بخش ها  مرتبط ،راهکارهای دیگری نیز  پیشنهاد  میگردد. امید است با طرح این مطالب در حل  بخش کوچکی از مشکلات فرا روی کشاورزی ودامداری کمک شود.

  همانطور که میدانیم اغلب واحدهای دامی دارای انبار علوفه می باشند که اکثرا به شکل سوله با تیر آهن در سقف  احداث می شوند .  بسته به دهانه باربر(عرض سوله) مقطع تیر اهن ها متغیر است می توان به جای تیر اهن با مقاطع بالا از تیر اهن لانه زنبوری با مقطع کمتر استفاده کرد.با لانه زنبوری کردن در واقع  ارتفاع تیر اهن را1.5 برابر می کنیم ودر نتیجه مقاومت خمشی تیر آهن بیشتر می شود.

محاسن:


  • وزن تیر اهن کمتر و در نتیجه هزینه تهیه و نصب کاهش می یابد.
  • وزن تمام شده سقف کمتر می شود.
  • مقاومت خمشی تیر آهن بیشتر می شود.
  • از فضاهای ایجاد شده درون تیر آهن می توان کابل و لوله رد کرد.

معایب:


  • کیفیت مصالح نسبتا کمتر است.
  • در بخش های از سازه نمی توان از مصالح بومی استفاده کرد.
  • اثرات مخرب زیست محیطی دارد.

قیمت ساخت

قیمت ساخت سوله دامداری بر اساس شرایطی سنجیده می شود و برای محاسبه هزینه ساخت سوله باید اطلاعاتی در دست باشد . یکی از این شرایط روش ساخت سوله است , با استفاده از روش خرپایی می توان به ساخت سوله ارزان پرداخت , سوله سبک خرپایی هم وزن کمتری دارد و هم استحکام بیش تری .

از سوله های خرپایی نه تنها در ساخت سوله گاوداری و دامداری بلکه در ساخت سوله مرغداری ها , ساخت سوله ورزشی و .. نیز استفاده می شود .


آردینی اوخو
پنجشنبه 3 خرداد 1397
بؤلوملر :

ساخت و طراحی سوله

0 گؤروش
یازار:‌


ساخت سوله

 از این نوع سازه در کارخانه‌ها و ساخت سوله صنعتی ، اسکلت ساختمان، انبارها، ساخت سوله مرغداری‌ ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و ساخت سوله ورزشی که با قاب‌هایی با دهانه یزرگ نیاز است استفاده می‌شود. بدلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون‌ها باید از تیرورق در پروفیل‌های سوله استفاده کرد.

ویژگی های سوله

امر طراحی و ساخت سوله کاریست تخصصی و بسیار دقیق، فاکتورهای مهمی در طراحی دخیل هستند که بی‌توجهی به آنها می‌تواند هم هزینه گزافی را به سازنده تحمیل کند و قیمت ساخت سوله را افزایش دهد که صرفه اقتصادی را زیر سؤال می‌برد و هم ممکن است نتیجه معکوس داده و استحکام و پایداری سازه را تضعیف نماید و موجب ایجاد حوادث جبران ناپذیر گردد. برای طراحی یک سوله اطلاعات زیر مطلوب است:

بارگذاری برای بار مرده، بار برف و بار نامتقارن

بارگذاری جانبی سوله شامل بار باد و زلزله

بارگذاری جرثقیل برای سوله، سؤال: آیا جرثقیل در طراحی سوله در نظر گرفته شود یا خیر؟ (بله:محاسبه بار دینامیکی جرثقیل)

ضریب منطقه‌ای، رفتار و اهمیت برای سوله

ارتفاع جانبی سوله و ارتفاع دیوار

دهانه و طول سوله

محاسبه هزینه ساخت سوله

تعداد قاب‌های طولی سوله

درز انقطاع

محاسبه ضریب طول مؤثر

درصد شیب سقف سوله

پوشش مورد نظر سقف سوله (ساندویچ پانل یا ورق گالوانیزه وتوری مرغی)

تنش مجاز خاک منطقه موردنظر و نوع زمین ساختگاه

نحوه کنترل جابجایی

طراحی اتصالات و بیس پلیت برای سوله

طراحی تیر حمال جرثقیل

طراحی پرلین‌ها به کمک نرم‌افزار

طراحی میل مهار(sag rod)

ارائه طرحی با حداقل دورریز ورق

ارائه دفترچه محاسبات کامل سوله

کنترل کفایت اعضاء در برابر نیروهای موضعی و تعبیه سخت‌کننده در صورت نیاز راهنمایی جهت انتخاب صحیح مقاطع غیر منشوری با توجه کاربری سوله ساختمان سوله شامل ستون، رفتر، پرلین، استرات، وال پست، بادبند، سگراد، سینه بند، پیچ و مهره و سایبان می‌باشد.


آردینی اوخو
سه شنبه 1 خرداد 1397
بؤلوملر :

محاسبه هزینه های ساختن سوله

0 گؤروش
یازار:‌

محاسبه هزینه ساخت سوله

در اصطلاح عامیانه و لغوی به سوله سازه ای با سقف شیب دار گفته می شود. این سازه بر اساس محاسبات خاص و حساسی ساخته می شود. از این سازه ها در مکان های مختلفی استفاده می شود و کاربرد های مختلفی دارد. از کاربرد های آن می توان به مرغداری ها، اشیانه های هواپیمایی، سالن های ورزشی، استادیوم ها و… اشاره کرد.  . دهانه سوله ها با توجه به کاربردی که دارا می باشد متفاوت است. به این منظور که هر چه مکان مورد نظری که سوله برای آن ساخته می شود بزرگ تر باشد دهانه ی گسترده تری را دارا است. در سازه ی سوله ابعاد تیر ها و ستون ها بسیار بزرگ می باشد به همین دلیل در پروفیل های ان می بایست از تیرورق استفاده کرد.

عوامل موثر در محاسبه هزینه ساخت سوله

کاربری سوله که به این معنی می باشد که هدف شما از ساختن سوله چیست و برای چه نوع مکانی می خواهید اقدام به ساخت سوله نمایید.

ابعاد سوله و نوع سوله ای که می خواهید بسازید.

نیاز بودن به جرثقیل یا خیر

شرایط اقلیمی و نوع مکان احداثی

مصالح پوشش دیوار

مصالحی که برای پوشش سقف استفاده می شود.

مصالح مورد نیاز برای نمای سوله

پوشش کف سالن

تجهیزات مورد نیاز برای روشنایی

تجهیزات مورد نیاز برای ارائه ی سیستم تهویه ی مطبوع


یکی از موثرترین راه های پایین آوردن هزینه ساخت سوله  استفاده از نیزوهای کارآمد و متخصص است که می توانند با دانش خود بسیار اثرگذار باشند و قیمت ساخت سوله مرغداری – ساخت سوله دامداری – ساخت سوله صنعتی – ساخت سوله ورزشی و یا هر نوع سوله دیگری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند که این مساله هم به نغع سازندگان و هم به نفع خریداران است , پس با آگاهی در این زمینه می توان هزینه های اضافی را کاهش و یا حذف نمود .

شرکت نوین سوله (novinsoole) سازنده انواع سوله های مدرن صنعتی --->novinsoole.com


جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید


09199911554 


مهندس عسگریان

آردینی اوخو
سه شنبه 1 خرداد 1397
بؤلوملر :