اختلال وحشت زدگی

اختلال وحشت زدگی چیست و چه نشانه هایی دارد ؟

در اختلال وحشت زدگی شخص دچار حمله های وحشت زدگی ناگهانی به صورت عودکننده  می شود به گونه ای که با ناراحتی شدیدی همراه است و به صورت غیر منتظره به اوج می رسد و جسم و روان فرد را درگیر می کند .

در کل حمله های وحشت زدگی به دو صورت منتظره و غیر منتظره آشکار می شود بدین ترتیب که ممکن است فرد در مقابل  موقعیتی ترسناک واکنش منتظره نشان دهد و در مواقعی هم این حمله ها به صورت غیر منتظره اتفاق می افتد .

نشانه های اختلال وحشت زدگی

1 – عرق کردن زیاد

2 – ضربان نامنظم قلب و تپش قلب شدید

3 – رعشه و لرزش در صدا و اندام

 4 – حالت تهوع

5 – احساس برافروختگی و بی حسی

6 – ترس ممتد برای از دست دادن کنترل

7 – احساس درد و سوزش در قفسه ی سینه

8 – ترس از مرگ

شاخص حمله های وحشت زدگی

به طور کلی وحشت زدگی یک اختلال روانی به حساب نمی آید و نمی توان آن را کد گذاری کرد . حمله های وحشت زدگی ممکن است ، در هر اختلال دیگری مثل اختلال افسردگی ، فشار روانی پس آسیبی و یا حتی عارضه های جسمانی مثل بیماری های قلبی و تنفسی به عنوان یک بافت ازآن اختلال ظاهر شود .

از شاخصه های اختلال وحشت زدگی فوران ناگهانی ، ترس ناگهانی و شدید است که به سرعت به اوج می رسد ونیز ممکن است این فوران در حالت آرامش  و یا حتی اضطراب باشد .

برای آگاهی بیشتر از اختلال وحشت زدگی و انواع درمان آن می توانید از راهنمایی های مشاوران و روانشناسان متخصص در حوزه کودک و نوجوان  و خانواده ، به صورت مشاوره ی تلفنی وآنلاین بهره مند شوید .

شنبه 4 آذر 1396
بؤلوملر :