دلایل بد غذایی کودک و راه حل های آن


با معضل بدغذایی کودک چه کار باید بکنیم ؟

راهکار های برای غذاخور کردن کودک بدغذا ؟


غذا نخوردن کودک مسئله ای نگران کننده و دغدغه ی بسیاری از والدین است . نگرانی هایی مثل اینکه چرا فرزندم غذا نمی خورد ؟ چرا این قدر فرزندم لاغر است ؟ چرا به غذا بی میل است ؟ و نگرانی  اینکه فرزندشان بیماری خاصی داشته باشد .

قبل از هر اقدامی به شما هشدار می دهیم که شکیبا باشید با بی حوصلگی ، پرخاشگری و عصبانیت هیچ کاری پیش نمیرود و بر عکس ممکن است باعث لجبازی کودک و بهانه گیری او برای خوردن غذا شود و مشکل بدغذایی او را تشدید کند .

بنابراین صبور باشید . و چند راهکار زیر را برای غذا خور کردن کودک اعمال کنید :

1 – برای کودک غذاهای مورد علاقه ی او را درست کنید . از او نظر بخواهید ، اجازه دهید او نوع غذایش را انتخاب کند .

2- اجازه دهید کودک ، خودش غذایش را بخورد ؛ به زور قاشق را در دهن او فرو نکنید .

3 – شاید کودک حین غذا خوردن مثل شما بزرگتر ها تمیز و مرتب غذا نخورد ، کمی مهربانتر و در این زمینه بی خیال تر باشید . اجازه دهید کودک با راحتی غذایش را بخورد .

4 – در حین غذا خوردن برایش همان داستان هواپیما و فرودگاه را تعریف کنید ، به این صورت که هواپیما همان قاشق اوست که پر از غذا است و وارد دهان او یعنی فرودگاه می شود . با اینکار کوک شوق و ذوق بیشتری برای غذا خوردن دارد و میخواهد هواپیماهای بیشتر ( قاشق پر از غذا ) را وارد فرودگاه ( دهان کودک ) بکند . اینگونه ضمن اینکه غذایش را میخورد و شما خوشحال خواهید بود ، خودش هم از اینکه با بازی و شوق و ذوق غذایش را خورده احساس لذت و خوشایندی خواهد داشت .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نوع عذاخور کردن کودک بدغذا و روش ها و راهکار های مفید درمان او با روانشناسان و مشاوران کودک در مرکز مشاوره کودک ، از طریق مشاوره کودک تلفنی رایگان تماس برقرار کرده و راهنمایی های مفید را از روانشناسی کودک کسب کنید .


سه شنبه 7 آذر 1396
بؤلوملر :