اسباب بازی های مفید برای کودکان


چه اسباب بازی هایی برای کودکان مفید است ؟

چقدر اسباب بازی متناسب با سن کودک ، اهمیت دارد ؟


به طور کلی بازی کردن در همه دوره های رشد از کودکی تا بزرگسالی از اهمیت بسزایی برخوردار است . بازی ها چند نوعند و هر کدام باعث تقویت قسمتی از روح و جسم می شوند . مثلا بازی دوچرخه سواری ، اسکیت و یا اسکوتر برای تقویت قوای جسمی است حال آنکه بازی پازل و یا شطرنج برای تقویت قوای ذهنی و فکری  است . بنابراین ضروری است که بدانید که چه بازی و متناسب با چه رده سنی برای کودک خود تهیه می کنید .

اسباب بازی ها در دوره های مختلف رشد متفاوت اند . مثلا در دوره ی تولد تا 6 ماهگی کودک می تواند با اسباب بازی های محدودی که بتواند بعضا به آن ها خیلی آرام و نرم لگد بزند و یا آن ها حس کند بازی می کند .

در 6 ماهگی تا یک سالگی کمی اسباب بازی ها پیشرفته تر شده و مثلا با اسباب بازی هایی که صدادار هستند و تکان می خورند ، بازی می کند .

در یک تا دوسالگی کودک می تواند همزمان با رشد حرکتی خود اسباب بازی های پیشرفته تری داشته باشد مثلا کتاب داستان رنگی ، مکعب های خونه سازی و از این قبیل ..

در دو تا سه سالگی که کودک از لحاظ رشد و حرکت بزرگتر شده متناسب با آن می تواند از دوچرخه های کوچک و یا خمیر بازی و رنگ آمیزی استفاده کند .

در سن سه تا پنج سالگی که سن پردازش فکری کودک است بهترین نوع اسباب بازی ، بازی های فکری هستند که ضمن اینکه کودک ، لذت می برد ، آموزش نیز می بیند . نیز در این سن کودک تمایل به بازی های گروهی نشان داده و می تواند با همسالان خودش بازی کند .

در هرحال برای اینکه بدانید ، مناسب ترین و بهترین اسباب بازی برای کودکتان کدام است می توانید با روانشناسان متخصص کودک از طریق مشاوره تلفنی رایگان و آنلاین در مرکز مشاوره کودک تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از روانشناسی کودک دریافت کنید .

چهارشنبه 8 آذر 1396
بؤلوملر :