باهوش بودن چه دردسرهایی دارد ؟ 

چگونه افراد از هوش خود استفاده کنند ؟ 
چه راهکارهای برای مقابله از دردسرهای باهوش بودن وجود دارد ؟ 
اکثر اوقات افراد فکر می کنند که هوش زیاد باعث ایجاد دردسر می شود . از مهمترین مشکلاتی که والدین را نگران می کند این است که نوجوان تیزهوش تمایل به یادگیری ندارد . معمولا برای چنین نوجوانانی کارها کسل کننده است و هیچ جذابیتی ندارد . در واقع آنها احساس می کنند که وقت خود را تلف می کنند و حتی ممکن است هیچ موفیقت در مدرسه بدست نیاورند و بی حوصله و سرکش شوند و به نظم و انجام تکالیف مدرسه خود بی اهمیت شوند .
چگونه افراد از هوش خود استفاده کنند ؟
در شرایطی که نوجوان شما بهتر از سایر همسالان خود است می توانید با برنامه ریزی صحیح به او کمک کنید .برای نوجوان خود برنامه های خارج از برنامه های درسی قرار دهید و کتابهای علمی و جدیدی در اختیار او قرار دهید .
راهکارهایی برای مقابله با دردسرهای باهوش بودن :
سعی کنید برای نوجوان خود شرایطی فراهم کنید تا با همسالان مشابه خود بیشتر رابطه برقرار کند و در نظر داشته باشید که نوجوان شما نیازمند است تا مهارتهای اجتماعی را بیاموزد چراکه ممکن است در غیر اینصورت نوجوان افسرده شود . سعی کنید نوجوان خود را تشویق کنید تا در زندگی اش تعادل ایجاد شود . اهمیت دوستی ها را انکار نکنید زیرا دوستی ها در رشد و تکامل نوجوانان اهمیت دارد که این دوستی ها اغلب در مدرسه شکل می گیرد . به نوجوان خود یاددهید موفقیت او نقش مهمی در دست یابی بهترین شغل دارد و او را با افراد شایسته آشنا کنید . 
مشاوره تلفنی : باتوجه به مطالب گفته شد و در شرایطی که نوجوان شما دچار دردسرهای باهوش بودن است و نمی دانید که چگونه برخورد کنید می توانید به مشاوران و روانشناسان کودک و نوجوان مراجعه کنید یا از خدمات مرکز مشاوره کودکان استفاده کنید .

دوشنبه 27 آذر 1396
بؤلوملر :