اهمیت و حق تحصیل کودکان مهاجر افغان :

وضعیت کودکان مهاجر افغان در ایران :

سالانه تعداد زیادی از مردم افغانستانی به دلایل شرایط بد زندگی به کشورهایی مهاجرت می کنند که شرایط بهتری را پیدا کنند . اغلب این مهاجران به دلیل نداشتن مدارک هویتی کودکان آنان از تحصیل محروم می شوند .

سازمان یونیسف همواره کودکان مهاجر را از حداقل حقوق انسانی برخودار می کند .

تغییرات جدید برای تحصیل کودکان مهاجر افغان :

از مهمترین تغییراتی که شکل گرفته است در ایران می توان گفت وضع قانونی است که به کودکان مهاجر غیرقانونی اجازه ادامه تحصیل داده شده است و بیان شده است که تمام کودکانی که کارت هویتی ندارند می توانند با مراجعه به فرمانداری ها کارت تحصیل دریافت کنند و به مدرسه بروند .



سازمانهای مردم نهاد برای تحصیل کودکان مهاجر افغان :

تا به امروز کودکان مهاجر افغان تنها می توانستند در سازمان های مردم نهاد و خیریه تحصیل کنند که مسلما مشکلاتی نیز دارا بود که از جمله این مشکلات  استاندارد پایین و همچنین  ظرفیت محدود این نهادها است که موجب می شد تا بسیاری از دیگر کودکان از تحصیل باز می مانند .



عواقب بازماندن از تحصیل کودکان مهاجر افغان :

مسلما بی سوادی عامل اصلی عقب ماندگی جوامع و انسان ها است و کودکان مهاجر معمولا از تحصیل باز می مانند و قشر بی سواد را تشکیل می دهند که مشخصا آینده ای ندارند . علاوه بر این موارد گفته شد بی سوادی عاملی برای شکاف و اختلاف میان ایرانیان و مهاجران افغان را بیشتر می کند که این اثرات مخربی به همراه دارد که با پیگیری مسئولین این مشکلات تحصیلی مهاجران رفع شده است .



مشاوران تلفنی :

در صورت نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر می توانید به مرکز مشاوره روانشناسی و آنلاین تماس بگیرید و اطلاعات لازم را بدست آورید .

سه شنبه 28 آذر 1396
بؤلوملر :