چرا دختران متفاوت هستند ؟

تفاوت دخترها و پسرها چیست ؟

کروموزوم ها چگونه غده های جنسی را تشکیل می دهند ؟

تاکنون همه ی پدر و مادر ها تلاشهای بسیاری کرده اند تا فرزندان آنها بتوانند از پس کارهای خود برآیند و مسئولیت پذیر کودک   ، کودک مستقل ، باهوش و همچنین مهربان داشته باشند .

اغلب زمانی که مادران باردار هستند تصوراتی را در ذهن خود پرورش می دهند که فرزندشان زیبا ، باهوش هست و پدران نیز همین گونه تصوراتی از جنین خود دارند که تمام این تصورات باید قبل تولد فرزندشان فراموش شود و در نظر داشته باشند که همه ی بچه ها منحصر به فرد هستند و شخصیتهای متفاوتی در آینده بدست می آورند .

 


تفاوت کودکان دختر و پسر :

معمولا در هفته ی اول جنین نطفه ی دختر و پسر یکسان است و تنها از راه کروموزم ها تشخیص داده می شوند که کروموزم

 از تخمک مادر است و کروموزم X

 از اسپرم پدر است که کروموزم های y  یا X

 ژن تولید مثل است .y

طبق مطالعات انجام شده جنین های که سقط می شوند معمولا جنین دختر است و همچنین جنین پسر به عوامل محیطی حساس تر است به این دلیل که دستگاه ایمنی بدن مادر ، جنین پسر را بعنوان یک عنصر خارجی قلمداد می کند که اشتباها به آن حمله می کند .

در هفته ی ششم کروموزم

 غده های جنسی را تشکیل می دهند و در هفته دوازدهم کروموزم y

 باعث رشد تخمدان می شود . که در طول دوران حاملگی تشکیل این باعث شکل گیری ویژگی جسمی و x

حرکات و رفتار جنین است که هورمون های جنسی مردان را آندروژن می گویند و هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون نامیده می شود که پیدایش زیاد هریک از هورمون ها باعث شکل گیری اندام مذکر یا مونث می شود و لوله های رحمی 6 تا 7 میلیون تخمک ذخیره می کنند که با بلوغ تعداد آنها به 40000 تخمک کاهش پیدا می کند ولی در پسران در دوران بلوغ شروع به تولید اسپرم می کنند .

چهارشنبه 29 آذر 1396
بؤلوملر :