سوله سازی 

سوله ها سازه های فلزی هستند که می توان از آن ها در ساخت کارخانه ها ، سالن های ورزشی ، انبار ها و فروشگاه ها استفاده نمود . در سوله سازه هایی با سقف شیبدار و دهانه هایی بزرگ ساخته می شوند. طراحی سوله توسط متخصصان و مهندسان آن و با استفاده از محاسبات دقیق و مهندسی انجام می شود. فاکتور هایی چون ابعاد سوله ، بارگزاری ها ، جرثقیل و … در فرایند ساخت دارای اهمیت است که از سوی کارفرما با مشورت کارشناس ساخت تعیین می شود.


میزان مقاومت و قدرت سوله ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است از همین رو هم باید به روز ترین و جدیدترین تجهیزات سوله سازی در ساخت سوله استفاده شود با نگاهی اجمالی به لیست شرکت های سوله سازی در می یابیم که تعدادی از این مجموعه ها امکان ساخت سازه ای با کیفیت عالی و مطلوب را ندارند چرا که علاوه بر اینکه دانش جامع و کاملی در این زمینه ندارند تجهیزات و ماشین آلاتشان هم مبتدی و قدیمی است .

سوله ساز برای افزایش مقاومت سازه های خود از پیچ و مهره به جهت اتصال قطعات سازه استفاده می کند , داشتن هزینه ی پایین در کنار سرعت بخشی به کار نصب و نیز داشتن مقاومت بالا در برابر انواع خوردگی و آتش سوزی ها ، از جمله عوامل تاثیر گذاری برای رونق پیدا کردن اسکلت های پیچ و مهره ای برای ساخت و اتصال انواع سوله ها شدند. به گونه ای که در حال حاضر بیشترین استفاده در اتصال اجزای گوناگون سوله را پیج و مهره ها دارند. که در کنار آن ها روش جوشکاری و استفاده از ماشین های دوخت و مونتاژ نیز در حال استفاده هستند.

سرعت سوله سازی در تهران و سایر شهرهای صنعتی همچون اصفهان بسیار افزایش یافته و استفاده از این سازه های فلزی بسیار فراگیر شده سوله سازی در اصفهان عمدتا به جهت نصب در شهرک های صنعتی ساخته می شود و به همین دلیل هم کیفیت سازه از اهمیت بالایی برخوردار است .


دوشنبه 27 فروردین 1397
بؤلوملر :