ساخت سوله

هر کدام از سوله ها دارای اجزای متفاوتی هستند که معمولا از روش هایی مانند جوشکاری، پیچ و مهره و دوختن برای اتصال آن ها به یکدیگر استفاده می کنند.

در رابطه با میزان قیمت ساخت سوله ها می توان گفت که عوامل مختلفی مانند وزن اسکلت و میزان فوندانسیون به کار برده شده در آن ، نوع زمین محل احداث و شیب زمین و تراکم خاک و طول و عرض و ارتفاع سوله و … در تعیین هزینه ساخت سوله دخیل هستند.

از انواع سوله ها می توان سوله تیرورقی، سوله خرپایی، سوله یو بی ام نام برد . امروزه استفاده از سوله های تیرورقی در قیاس با سوله های یو بی ام و علی الخصوص خرپایی کاهش یافته است.

سوله ها در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرند :

ساخت سوله مرغداری

می توان از این سازه ها در ساخت سوله مرغداری ها و سالن های پرورش طیور استفاده نمود چرا که علاوه بر فضای کافی این سازه ها تهویه مطبوعی هم دارند .

ساخت سوله دامداری

ساخت سوله دامداری ها نیز مانند سالن های پرورش مرغ و طیور نیاز به فضای گسترده و اسکلت بندی مقاومی دارند از همین رو از سوله ها در این سازه ها استفاده می شود .

ساخت سوله ورزشی 

در سوله های ورزشی نیاز است تا سازه با دهانه ی بزرگ و بدون نگهدارنده میانی ساخته شود , زیبایی ظاهری سازه هم در این مورد اهمیت دارد .

یکی از موارد مهم در سوله قیمت آن است , برای محاسبه هزینه ساخت سوله باید به نکاتی از این دست توجه نمود :

ابعاد سوله

اندازه به طور مستقیم بر قیمت هر متر مربع سوله سبک و یا سنگین  تاثیر می گذارد. به طور کلی هزینه صرفه جویی در هر متر مربع و افزایش در اطراف آستانه های مشابه بدون در نظر گرفتن هر عامل دیگر، رخ می دهد.

محل پروژه 

ساختمان های فلزی به طور خاص برای مکان شما طراحی می‌شوند و استانداردهای محلی و بارها باید در آن ها تامین شود .



دوشنبه 27 فروردین 1397
بؤلوملر :