بیماری اوتیسم در کودکان 

کودکان مبتلا به این بیماری هر روز رو به افزایش هستند , علت بیماری اوتیسم به طور دقیق یافت نشده اما مواردی می تواند در روند رشد آن تاثیرگذار باشد . دانشمندان معتقدند که منشا بیماری اوتیسم ژنتیکی و ارثی است و در صدد هستند تا ژن موثر بر این بیماری را پیدا کنند .

علت بیماری اوتیسم در کودکان 

همانطور که گفته شد دلیل این بیماری هنوز کشف نشده اما عوامل متعددی می تواند در رشد و یا بهبود بیماری اثرگذار باشد والدین با توجه بیش تر به کودکان در صورت بروز بیماری می توانند هرچه سریعتر روند رشد آن را کاهش دهند  : 
این عوامل شامل:
جنسیت کودک : پسرها چهار تا پنج برابر بیشتر در خطر ابتلا به بیماری اوتیسم هستند.
سابقه خانوادگی : در خانواده هایی که یک کودک مبتلا به اوتیسم وجود دارد، خطر اینکه کودکی دیگر با این بیماری داشته باشند بیشتر است. همچنین خیلی غیرمعمول نیست که پدر و مادر و یا سایر اقوام نزدیک کودک مبتلا به اوتیسم، در ارتباط با دیگران و … مشکلاتی داشته باشند.
سایر اختلالات : کودکانی که بیماری خاصی دارند بیشتر از کودکان سالم در خطر ابتلا به بیماری اوتیسم هستند.
سن والدین : ممکن است بین سن والدین و ابتلای کودک به اوتیسم رابطه ای وجود داشته باشد. اعتقاد بر این است که فرزندان والدین بزرگسال بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به این بیماری هستند. بااینحال تحقیقات بیشتری در این رابطه مورد نیاز است.

نحوه درمان بیماری اوتیسم در کودکان

هرچند درمان قطعی اوتیسم وجود ندارد، ترکیبی از درمان های خانگی و مدرسه‌ای می تواند به درمان این بیماری کمک نماید. اما در ابتدا کودک بایستی تست اوتیسم بدهد , هدف درمان افزایش عملکرد کودک با کاهش شدت بیماری می باشد , راه درمان اوتیسم خفیف با نوع شدید آن متفاوت است و پزشک کودکتان بسته به مشکل و شدت آن یکی از درمان های زیر و یا ترکیبی از آنها را پیشنهاد می کند.



جمعه 8 تیر 1397
بؤلوملر :