دوربین مدار بسته کوچک 

دوربین مدار بسته از لوازم و تجهیزات مهم و مورد نیاز در جوامع امروزی محسوب می شود و در انواع مختلفی هم یافت می شود . یکی از انواع دوربین های مداربسته , دوربین مدار بسته کوچک است که در اماکن مختلفی نصب می شوند .

دوربین مدار بسته کوچک ارزان می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای افراد در این خصوص باشد چرا که هم کارایی بالایی دارد و هم قیمت مناسبی .

دوربین مدار بسته کوچک مخفی 

یک دوربین مخفی ممکن است سیمی یا بیسیم (وایرلس) باشد. دوربین مخفی سیمی از طریق یک کابل به یک نمایشگر مانند تلویزیون و یا یک دستگاه ضبط مانند VCR، دستگاه DVR، مموری کارت یا دیگر دستگاه‌های ذخیره سازی، متصل می‌شود. دوربین مخفی بیسیم یا وایرلس می‌تواند سیگنال‌های ویدئویی را به یک گیرنده که در فاصله کوتاهی قرار دارد، ارسال کند. در این گیرنده تصاویر دریافت شده می‌تواند نمایش داده شده و یا ضبط شوند. دوربین مخفی ممکن است قابلیت ضبط و ارسال صدا را نیز داشته باشد. یک دوربین مخفی امکان فعال شدن دستی توسط یک ریموت کنترل (کنترل از راه دور) یا با اتصال به یک سنسور تشخیص حرکت، را دارد.

دوربین مدار بسته کوچک مینیاتوری

دوربین های مخفی فوق کوچک و ثابت زمان زیادی است که برای فیلم برداری و عکس برداری مخفیانه استفاده می‌شوند. نوع دیگری از دوربین مخفی به نامه دوربین مینوکس برای تصویر برداری مخفیانه از اسناد بصورت کلوزآپ برای جاسوسی بکار می‌روند. امروزه هر کسی می‌تواند دوربین های جاسوسی را با قیمتی کم خریداری کند. این نوع دوربین مخفی کوچک می‌تواند به کوچکی یک جاسوئیچی با رزولوشن تصویری بسیار بالا باشد.

دوربین مدار بسته کوچک نانی

دوربین های مخفی می‌توانند درون وسایل معمول خانگی برای نظارت و ضبط فعالیت های اشخاصی مانند پرستار بچه و سالمندان نصب شوند. این نوع دوربین‌ها به دوریبن های نانی معروف هستند. قانونا استفاده از این نوع دوربین مخفی برای نظارت بر جنجال و پرخاش در خانه است. باید توجه داشت که در همه نوع دوربین های مداربسته و نظارتی، کیفیت تصویر و فیلم ضبط شده بسیار حائز اهمیت است، بطور مثال تصویری که از یک پرستار بچه در حال تکان دادن نوزاد بطور خشونت آمیزی توسط دوربین مخفی مداربسته ای که والدین نصب کرده بودن ضبط شد، تنها بدلیل اینکه کیفیت تصویر مناسب نبود، غیر قابل استناد و ارائه در دادگاه شد.





سه شنبه 26 تیر 1397
بؤلوملر :