معرفی دوربین مداربسته های چند لنزی ( مولتی سنسور) و ویژگی های آنها

دوربین مداربسته مولتی سنسور چیست ؟ 

دوربین مداربسته مولتی سنسور چه کاربردی دارد؟ 

دوربین مداربسته مولتی سنسور چه ویژگی هایی دارد ؟ 

دوربین مداربسته مولتی سنسور شامل چندین لنز است و همین هم باعث شده تا دید وسیعی نسبت به محیط داشته باشد , از ویژگی های این نوع دوربین مداربسته می توان به قیمت مقرون به صرفه آن ها اشاره کرد . قیمت دوربین مداربسته چند لنزی هنگامی که لازم باشد محیط را با چند دوربین مدار بسته پوشش داد بسیار به صرفه و اقتصادی است .

راه هایی برای کاهش پهنای باند و فضای مورد نیاز

ابزار های مختلفی برای مدیریت و کمک به این مورد وجود دارند. یکی از این موارد استفاده از قابلیت چند جریان (multi-streaming) است. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که از جریان یا فرمت های مختلف فشرده سازی برای مقاصد گوناگون استفاده نمایند.

برای مثال می توان از رزولوشن تصویر پایین برای نمایش تصویر در ویدئو وال یا هنگامی که تصاویر به سمت کاربران متعدد جریان می یابد استفاده نمایید. در مقابل ضبط تصاویر با کیفیت بالا می تواند در حوادث خاص بر اساس قالب از پیش تعریف شده دوربین مبتنی بر رویداد انجام شود.

یکی دیگر از قابلیت های صرفه جویی در فضای ذخیره سازی قابلیت ضبط بر اساس تشخیص حرکت (motion-triggered) است که با استفاده از آن دوربین فقط زمانی که چیزی در صحنه حرکت کند شروع به ضبط تصاویر می نماید.

هر چند این ویژگی مشکلاتی از قبیل ریسک از دست دادن چیزی مهم یا ضبط در زمانهایی که هیچ حرکتی وجود ندارد را دارا می باشد. راه حلی که برای این مشکل وجود دارد ضبط مداوم تصویر و اختصاص یک تنظیم پویا برای نرخ فریم و رزولوشن تصویر می باشد که زمانی که رویدادی شناسایی شد نرخ فریم افزایش یافته و ضبط با آخرین رزولوشن برای ثبت جزئیات بیشتر انجام شود.


پنجشنبه 25 مرداد 1397
بؤلوملر :