بهترین زاویه دید و جاگزاری مناسب دوربین مداربسته

زاویه دید دوربین مداربسته از موارد مهمی است که به هنگام نصب دوربین مداربسته بایستی به آن توجه کرد , دوربین های مداربسته بنا به نوعی که دارند میدان دید متفاوتی هم دارند .

در این مقاله به شرح مفهوم زاویه دید در دوربین های مداربسته می پردازیم :

یکی از مهم ترین ملاحظات که در انتخاب و خرید دوربین مداربسته باید مورد توجه قرار گیرد، اندازه ناحیه ای است که باید تحت پوشش نظارتی قرار گیرد. بهترین روش برای انتخاب دوربینی که تمام نقاط مورد نظر شما را پوشش می دهد، آشنایی با مفهوم میدان دید در دوربین مداربسته است. ما در این مقاله، ابتدا به توضیح مفهوم میدان دید در دوربین مداربسته پرداخته و سپس مزایا و معایب لنزهای با زاویه دید وسیع و باریک را ارائه می کنیم. مطالعه این مقاله شما را در انتخابی آگانه تر یاری می کند.

میدان دید در دوربین مداربسته به چه معناست؟

میدان دید در دوربین مداربسته معادل فارسی عبارت field of view است که به اختصار FOV نیز نامیده می شود. این اصلاح با نام زاویه دید یا viewing angle نیز مطرح می شود. مفهوم این اصطلاح عبارت است از ناحیه ای که دوربین می تواند تحت پوشش قرار دهد. این فاکتور، در برگه مشخصات هر دوربین مدار بسته آورده می شود. واحد سنجش میدان دید در دوربین مداربسته “درجه” است. شما می توانید میدان دید در دوربین مداربسته را به عنوان زاویه ی بین دو لبه افقی تصویر در نظر بگیرید. 

همان طور که در تصاویر بالا دیدید، دوربین مداربسته ای که میدان دید 90 درجه ای دارد، هر سه جسم موجود در اتاق را تحت نظارت قرار می دهد و هر جسم، یک قسمت کوچک از تصویر دوربین را به خود اختصاص می دهد. در مقابل دوربین مداربسته با دید 60 درجه ای، تعداد کمتری از اشیا را با جزئیات تصویری بالا تحت پوشش قرار می دهد.

نکته: میدان دید گسترده همیشه بهتر نیست! هر نوعی از لنز دوربین مداربسته مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه می شود.


چهارشنبه 18 مهر 1397
بؤلوملر :