برای افزایش طول عمر دوربین مداربسته و شبکه نکات زیر را رعایت کنید

طول عمر دوربین مداربسته از مسائل مهمی است که به هنگام خرید و نصب این تجهیزات بایستی به آن ها توجه کرد , برای افزایش طول عمر دوربین مداربسته راه های متعددی وجود دارد که با توجه به آن ها می تواند در مدت زمان طولانی تری از دوربین مداربسته و تجهیزات آن استفاده کرد .

سرویس و نگهداری دوربین مداربسته باید به صورت منظم و دوره ای انجام شود تا از کارکرد صحیح سیستم امنیتی، اطمینان حاصل شود. حفظ امنیت امری حیاتی است، کاربر دوربین مداربسته باید بلافاصله پس از مشاهده اختلال در سیستم دوربین مداربسته، آن را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهد تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام شود. در این مقاله به بیان نکات سودمندی در رابطه با نگهداری دوربین مداربسته پرداخته می شود.

نگهداری دوربین مداربسته

بحث لزوم استفاده از سیستم دوربین های مداربسته در زندگی امروزی برای ما آشکار است. بهتر است به بحث پشتیبانی و مراقبت و نگهداری از این سیستم ها نیز بپردازیم. برای مثال شرایط زیر را در نظر بگیرید: در محیطی سیستم اطفاء حریق نصب کرده اید تا در هنگام وقوع حادثه از آن جلوگیری کند. اما در آن زمان و به هنگام نیاز این سیستم از کار افتاده و کارایی خود را به آن نحوی که هست انجام نمی دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مسلما آتش سوزی روی داده و خسارت جبران ناپذیری به ما وارد خواهد آورد. اما راه حلی که برای این موضوع در پیش روی ماست بحث مراقبت، نگهداری و پشتیبانی در این زمینه است که باید از طرف شرکتی که این سیستم را راه اندازی کرده است صورت بپذیرد.

این مراقبت ها می تواند به صورت ماهانه و یا سالانه باشد و بسته به نیاز و نوع سیستم متغیر است. پس نباید فراموش کنیم که هر سیستم و یا وسیله ای که از آن استفاده می کنیم نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا بتواند کارایی لازم را به وقت نیاز برای ما داشته باشد .سرویس و نگهداری دوربین مداربسته در اغلب نقاط دنیا، امری داوطلبانه است. با این وجود در تعدادی از کشورها، قانون دولتی در این زمینه وضع شده است. به عنوان مثال دولت انگلستان و اسکاتلند، استفاده مناسب و موثر از سیستم های دوربین مدار بسته را به شکل قانون درآورده اند.


چهارشنبه 25 مهر 1397
بؤلوملر :