نکات عیب یابی دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته تجهیزاتی کاربردی به شمار می روند که نقش مهمی در تامین امنیت افراد دارند اما در مواقعی با مشکلاتی نظیر قطعی تصاویر , کاهش کیفیت تصاویر , نویز و لرزش و .. مواجه می شوند که این موارد بایستی به نکات عیب یابی دوربین مداربسته توجه کرد و پس از یافتن منشا آن در صدد رفع آن بر آییم .

عیب یابی دوربین مداربسته از قرار زیر است و بایستی تمامی اجزای این سیستم به دقت مورد بررسی قرار گیرند .

مراحل عیب یابی دوربین مدار بسته

عیب یابی دوربین مدار بسته – قطع تصاویر :

قطع تصاویر به صورت کلی می تواند به دلایل زیر باشد:

* دستگاه DVR دچار مشکل شده باشد و یا خروجی های آن دچار مشکل شده باشد که در اینصورت باید یا دستگاه را با مانیتور یا تلوزیون دیگر آزمایش کنید و یا آداپتور دستگاه را با ولت متر تست کنید که سالم و یا معیوب بودن آن مشخص شود.

* آداپتور (منبع تغذیه) مرکزی دچار مشکل شده است.

عیب یابی دوربین مدار بسته قطع برق کلی سیستم دوربین مدار بسته :

در صورتی که تصویر برنامه دستگاه DVR  بر روی مانیتور نمایان است اما تصاویر دوربین مدار بسته قطع است رایج ترین علت آن قطع یا سوختگی منبع تغذیه (آداپتور) مرکزی دوربین مدار بسته است که با تعویض آن مشکل حل می شود اما بعضی مواقع آداپتور نیز سالم است اما تصاویر همه قطع است که این مشکل میتواند از سیم کشی برق داخلی سیستم دوربین مدار بسته باشد که با توجه به اینکه همیشه در سیستم هایی که از آداپتور مرکزی استفاده می شود برق داخلی سیستم ۱۲ ولت است بنابراین شما میتوانید از انشعابات سیم برق داخل سیستم دوربین ها تست گرفته و مشکل را رفع کنید. و یا سیگنال های ورودی دوربین ها کنترل شوند. برنامه سازگار با دستگاه نیست به آخرین ورژن ارتقا دهید. تنظیمات جدید انجام شده سیستم را به تنظیمات کارخانه برگردانید. privacy mask  را چک کنید یا screen saver نقص سخت افزاری DVR است و باید به متخصص مراجعه کنید.

عیب یابی دوربین مدار بسته – قطع یا قطع و وصل شدن تصاویر یک یا چند دوربین مدار بسته :

معمولا زمانی یک تصویر دوربین قطع می شود دلیل آن عیب در منبع تغذیه مجزای دوربین یا محل اتصال فیش آداپتوری آن یا فیش BNC تصویر آن می باشد که شما با چک کردن آنها می توانید مشکل را به آسانی حل کرده و آنها را تعویض نمائید.

توجه: در سیستم های دوربین مدار بسته که برای هر دوربین یک منبع تغذیه در نظر گرفته می شود برق داخلی سیستم ۲۲۰ ولت است بنابراین قبل از هر عملی باید برق اصلی ورودی سیستم مداربسته را قطع کرده و سپس دست به تعویض زد.

در صورت سالم بودن موارد بالا قطع تصویر میتواند از مشکل داخلی خود دوربین مداربسته باشد که در این صورت فقط باید توسط کارشناسان تعمیر گردد.


پنجشنبه 26 مهر 1397
بؤلوملر :