دلایل نویز در تصویر دوربین مداربسته و رفع کردن آن

یکی از مشکلات رایج دوربین های مداربسته وجود نویز است , نویز در تصویر دوربین مداربسته گویای یکسری مشکلات و اختلالاتی است که دوربین مداربسته با آن دست و پنجه نرم می کند و تا حد زیادی هم در عملکرد دوربین مداربسته تاثیر گذار است و به مرور زمان اگر نسبت به رفع آن اقدام نشود اختلالاتی جدی در دوربین مداربسته پدید می آورد .

نویز در تصویر دوربین مداربسته ممکن است به دلایل متعددی باشد که برخی از آن ها در ذیل آورده شده است :

وجود نویز در تصویر دوربین های مداربسته یکی از اصلی ترین مشکلات در طول نصب و بهره برداری از دوربین های مداربسته است. پیش از اطلاع از نحوه رفع نویز باید انواع و دلایل به وجود امدن آن را بررسی کرد. 

انواع نویز در تصویر دوربین های مداربسته

نویز الکترونیکی: نویز الکترونیکی یکی از انواع رایج نویز در دوربین های مداربسته است. این نویز خود را معمولا به صورت نقاط ریز رنگی در تصویر نشان می دهد. این نویز معمولا به دلیل تقویت بیش از حد سیگنال تصویر در نور کم به وجود می آید.

نویز الکترومغناطیسی: نویز الکترومغناطیسی دیگر نوع رایج نویز در تصاویر دوربین مدار بسته است. این نویز خود را معمولا به صورت خطوط یا موج در تصویر دوربین نشان می دهد. گاهی این امواج در طول صفحه دوربین حرکت می کنند. این نوع نویز می تواند به علت تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر روی دوربین یا افت شدید سیگنال تصویر در طول انتقال به وجود آید.

روش های رفع نویز الکترونیکی

پیش از اطلاع از روش های اصلاح نویز الکترونیکی شما باید دلیل دقیق به وجود آمدن این نوع نویز را بشناسید. چیپ های تصویر دوربین های مداربسته حساسیت محدودی نسبت به نور دارند. این به این معناست که مقدار مشخصی نور برای تشکیل تصویر در دوربین مداربسته نیاز خواهد بود. زمانی که نور برای تشکیل تصویر کافی نیست یک مدار الکترونیکی به صورت خودکار سیگنال تصویر را تقویت می کند. این تقویت سیگنال باعث می شود نویز موجود در تصویر نیز تقویت شود که به صورت نقاط ریز رنگی در تصویر به نظر می رسد. 

پس دلیل اصلی به وجود آمدن نویز الکترونیکی در دوربین های مداربسته کم بودن نور در تصویر یا کم بودن حساسیت چیپ تصویر دوربین است. برای رفع این مشکل شما باید نور محیط نصب دوربین مداربسته را افزایش دهید و یا از دوربین هایی استفاده کنید که حداقل نور مورد نیاز آنها کمتر باشد. 


سه شنبه 1 آبان 1397
بؤلوملر :