شرایط تحصیل در مجارستان : تحصیل در هر کشوری شرایط خاص خود را برای دانشجویان بین المللی دارد. در صورتی که شما قصد تحصیل در کشور مجارستان را دارید، می بایست ابتدا از شرایط تحصیل در مجارستان اگاه شوید.

مجارستان

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی که تحت عنوان عروس کشورهای اروپایی قرار گرفته است و ۹۳۰۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن سکونت دارند. این کشور با اسلواکی، اتریش، رومانی و اکراین و اسلوونی هم مرز بوده و دارای همسایگی است. و به غیر از بوداپست با ۱ میلیون و ۷۴۰ هزاز نفر جمعیت ،که پایتخت این کشور می باشد؛ می توان از دبرسن با جمعیتی ۲۰۵۰۰۰ نفری، میشکولتس با ۱۸۷۰۰۰ نفر، سگد ۱۶۳۰۰۰ نفر و گیور هم ۱۲۹۰۰۰ نفر جمعیت،به عنوان مهم ترین شهرهای این کشور یاد کرد. به علاوه شهر پچ با جمعیت ۱۵۸۰۰۰ نفری، عنوان پایتخت فرهنگی این کشور را دارد. یکی از مهم ترین شهرهای کشور است که مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی نیز می باشد.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور مجارستان مستلزم گذراندن دوره های کالج در این کشور و همچنین دارا بودن مدرک دیپلم می باشد. این دوره در کشور مجارستان به زبان انگلیسی ارائه شده و فرد می بایست مدرک انگلیسی را دارا باشد. در صورتی که رشته ی تحصیلی فرد پزشکی باشد وی می بایست در آزمون ورودی نیز شرکت نماید. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور مجارستان همانند ایران می باشد.

در صورتی که شما قصد تحصیل در این مقطع در کشور مجارستان را دارید، می بایست مدرک لیسانس خود را از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در مجارستان کسب نموده باشید تا بتوانید وارد این مقطع شوید. به جز این شما می بایست نمره ی معیار رشته ی خود را کسب نمایید تا موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان شوید.

برای گذراندن مقطع دکتری در کشور مجارستان شما نیازمند هستید که شرایط و اقدامات لازم را انجام دهید تا موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور شوید. برای این که بتوانید در این مقطع تحصیل نمایید می بایست دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در مجارستان بوده و اقدامات لازم جهت اخذ استاد راهنما یا سوپروایز برای انجام امور مربوط به پایان نامه خود را انجام دهید.

هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان نسبت به هزینه های زندگی در ایران در حدود ۹٫۶۲% بالاتر می باشد البته بایستی خاطر نشان کرد که هزینه های اجاره مسکن در مجارستان حدود ۳۰٫۹۶% نسبت به هزینه مسکن در ایران پایین تر و ارزان تر می باشد. تمامی این آمار مطرح شده مربوط به سال ۲۰۱۶ میلادی می باشند.

شهریه دانشگاههای مجارستان

شرحی بر شهریه ی دانشگاه های مجارستان در رشته های مختلف تحصیلی

شهریه ی دانشگاه فنی– مهندسی بوداپست: برای دوره ی کارشناسی ۵۷۰۰ و برای کارشناسی ارشد و دکتری ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰
دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست ۴۹۰۰ تا ۷۹۰۰ یورو
دانشگاه فنی– مهندسی میشکولتس ۵۰۰۰ یورو
دانشگاه علوم پزشکی پچ ۷۰۰۰ یورو
دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو
کالج مک دانیل ( شعبه ی دانشگاه آمریکا) ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو
دانشگاه لورند بوداپست ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو
دانشگاه دبرسن ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو
دانشگاه دامپزشکی بوداپست ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو
کالج بین المللی بوداپست ۵۹۰۰ یورو

دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند در شرایطی مشمول دریافت تخفیف ۱ تا ۲۵ درصدی برای پرداخت شهریه ی دانشگاه های مجارستان بسته به نوع دانشگاه و رشته ی تحصیلی، قرار بگیرند. این شرایط در سایت مربوط به هر دانشگاه هر ساله اعلام می شود.

ویزای تحصیلی مجارستان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان:

۱٫ فرم امضا شده ی درخواست ویزا

۲٫ نامه ی پذیرش از دانشگاه مجارستان

۳٫ ۶ قطعه عکس رنگی ۴*۶

۴٫ پرداخت نقدی هزینه ی صدور ویزا

۵٫ گواهی تعهد به پرداخت هزینه های تحصیل

۶٫ گواهی اشتغال به کار پدر یا قیم دانشجو به همراه جواز کسب و کپی از آن

۷٫ فیش واریز شده ی شهریه ی دانشگاه مجارستان

۸٫ گواهی تمکن مالی

۹٫ اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی آن ها

۱۰٫ اصل پاسپورت

۱۱٫ ارائه ی بلیط رفت و برگشت

افرادی که با مدرک دیپلم درخواست پذیرش در دانشگاه های این کشور را داده اند، باید حداقل یک ماه و دانشجویان فوق لیسانس باید حداقل دو ماه در صف انتظار صدور ویزای تحصیلی مجارستان بمانند.

شرایط تحصیل در مجارستان

باید در مورد چگونگی تحصیل در کشور مجارستان و مدارکی که برای تحصیل و اخذ پذیرش دانشگاهی در این کشور نیاز دارید اطلاعات کافی داشته باشید.

تحصیل در کشور مجارستان دارای استاندارد بالایی می باشد و دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارند که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. علاوه بر مزایای گفته شده شرایط تحصیل در مجارستان موجب شده است که افراد زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب نمایند.

اما شرایط تحصیل در مجارستان به چه شیوه ای می باشد و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشجو در این کشور چگونه است؟ در این متن ما برای شما شرایط تحصیل در مجارستان را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کشور مجارستان

یکی از شرایط تحصیل در مجارستان قبل از هر گونه اقدامی، گام نهادن در مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. فرد می بایست مدارکی را در دسترس داشته باشد تا بتواند برای پذیرش اقدام کند. شرایط تحصیل در مجارستان و اخذ پذیرش تحصیلی به صورت زیر است.
ارائه ی ریز نمرات خود به همراه اخرین مدرک تحصیلی اخذ شده. لازم به ذکر است که این مدارک می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و دارای تاییدیه از دادگستری و وزارت امور خارجه باشد.

ارائه ی اصل مدرک پاسپورت به گونه ای که دارای یک سال و نیم اعتبار باشد علاوه بر آن ارائه ی کپی از تمامی صفحات ۲ تا ۹ الزامی است.
ارائه ی ترجمه ای از صفحات شناسنامه ای که دارای تاییدیه از دادگستری و وزارت خارجه باشد.

پرداخت هزینه های مربوط به پذیرش تحصیلی

پس از ارائه ی تمامی این مدارک شما موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور مجارستان می شوید. پس از آن شما باید مطابق با شرایط تحصیل در مجارستان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایید که برای گرفتن آن نیز ارائه ی مدارکی ضروری است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در مجارستان

ارائه ی ۶ قطعه عکس رنگی ۳ در ۴ پاسپورتی.

پرداخت هزینه ی ویزای تحصیلی با توجه به شرایط تحصیل در مجارستان به مبلغ ۶۰ یورو
ارائه ی مدرکی مبنی بر توانایی مالی شخصی که می خواهد هزینه های تحصیلی را پرداخت نماید به منظور دارا بودن توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی.

ارائه ی فتوکپی از شناسنامه ی مادر.

ارائه ی گواهی مبنی بر اشتغال پدر یا مادر در سر برگ محل کار آنها به همراه مهر و امضا.
ترجمه ای از جواز کسب کار پدر یا مادر.

گواهی مبنی بر پرینت از حساب بانکی دانشجو به همراه موجودی ۲۰۰۰۰ یورو.
پرداخت شهریه ی مورد نظر.

پس از این که تمامی مدارک را تکمیل نمودید می بایست برای ارائه ی آن به سفارت با توجه به وقت قبلی اقدام نمایید و برای گرفتن ویزای تحصیلی مراحل لازمه را طی کنید.

شنبه 12 آبان 1397
بؤلوملر :