mahak

ویژگی های متفاوت دختران

0 گؤروش
یازار:‌

چرا دختران متفاوت هستند ؟

تفاوت دخترها و پسرها چیست ؟

کروموزوم ها چگونه غده های جنسی را تشکیل می دهند ؟

تاکنون همه ی پدر و مادر ها تلاشهای بسیاری کرده اند تا فرزندان آنها بتوانند از پس کارهای خود برآیند و مسئولیت پذیر کودک   ، کودک مستقل ، باهوش و همچنین مهربان داشته باشند .

اغلب زمانی که مادران باردار هستند تصوراتی را در ذهن خود پرورش می دهند که فرزندشان زیبا ، باهوش هست و پدران نیز همین گونه تصوراتی از جنین خود دارند که تمام این تصورات باید قبل تولد فرزندشان فراموش شود و در نظر داشته باشند که همه ی بچه ها منحصر به فرد هستند و شخصیتهای متفاوتی در آینده بدست می آورند .

 


تفاوت کودکان دختر و پسر :

معمولا در هفته ی اول جنین نطفه ی دختر و پسر یکسان است و تنها از راه کروموزم ها تشخیص داده می شوند که کروموزم

 از تخمک مادر است و کروموزم X

 از اسپرم پدر است که کروموزم های y  یا X

 ژن تولید مثل است .y

طبق مطالعات انجام شده جنین های که سقط می شوند معمولا جنین دختر است و همچنین جنین پسر به عوامل محیطی حساس تر است به این دلیل که دستگاه ایمنی بدن مادر ، جنین پسر را بعنوان یک عنصر خارجی قلمداد می کند که اشتباها به آن حمله می کند .

در هفته ی ششم کروموزم

 غده های جنسی را تشکیل می دهند و در هفته دوازدهم کروموزم y

 باعث رشد تخمدان می شود . که در طول دوران حاملگی تشکیل این باعث شکل گیری ویژگی جسمی و x

حرکات و رفتار جنین است که هورمون های جنسی مردان را آندروژن می گویند و هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون نامیده می شود که پیدایش زیاد هریک از هورمون ها باعث شکل گیری اندام مذکر یا مونث می شود و لوله های رحمی 6 تا 7 میلیون تخمک ذخیره می کنند که با بلوغ تعداد آنها به 40000 تخمک کاهش پیدا می کند ولی در پسران در دوران بلوغ شروع به تولید اسپرم می کنند .

آردینی اوخو
چهارشنبه 29 آذر 1396
بؤلوملر :

وابستگی و دلبستگی کودکان

0 گؤروش
یازار:‌

دلبستگی مطلوب به پدر و مادر :

آیا دلبستگی به پدر و مادر درست است ؟

رابطه نزدیک با پدر و مادر مفید است یا خیر ؟

رابطه نزدیک با پدر یا مادر را دلبستگی می نامند که از نظر روانشناسان بین دو نفر رخ می دهد . گاهی برخی از افراد عقده حقارت دارند که این عقده حقارت نشات گرفته از زمانی است که فرد از طرف دیگران مورد تمسخر قرار می گیرد و احساس بی ارزشی می کند .



رابطه نزدیک با پدر و مادر :

مادران در این بین نقش بسزایی دارند معمولا دخترانی که به مادران خود وابستگی دارند بسیار خلاق ، مستقل و به دیگران احترام می گذارند و معمولا تمام نیازهای جسمی و روحی خود را به راحتی بیان می کنند و از تمام زندگی خود لذت می برند . همچنین نقش پدر در زندگی یک دختر نیز تاثیر زیادی دارد و زمانی که دختر پدر خود را مهربان احساس کند راحت تر دلبستگی اش نسبت به مادر کم می شود و در اینصورت تفاوت رابطه ها را می آموزد .

معمولا پدران پرجنب و جوش و هیجانی تر از مادران با فرزندان خود بازی می کنند و اغلب پدران در بازی با فرزندان خود بسیار پرتحرک و هیجانی هستند که این احساس لذت و شادمانی را در فرزندان شکل می دهد و همچنین فرزندان با مشاهده این موارد به طور کامل به تفاوت پدر و مادر خود پی می برد و می آموزد که افراد با یکدیگر متفاوت هستند .

همچنین فرزندانی که از بدو تولد دارای پدر و مادر بوده اند سریع تر تفاوت روابط را می آموزند چراکه رفتار پدر و مادر ها و روابط آنها با هم کاملا متفاوت است و این به تشخیص فرزند و سازگاری او با محیط بسیار تاثیر دارد .

همچنین با توجه به اطلاعات بدست آمده بسیاری از دخترانی که مستقل شدن را از پدران خود آموخته اند معمولا در آینده دختر موفق تر از سایرین هستند .

آردینی اوخو
چهارشنبه 29 آذر 1396
بؤلوملر :

ترس کودکان از حیوانات

0 گؤروش
یازار:‌

راه حل ترس در کودکان :

ترس در کودکان چیست ؟

ترس در کودکان را چگونه می توان حل کرد ؟

با ترس در کودکم چگونه برخورد کنم ؟

معمولا ترس در انسانها از بدو تولد است . ترس از ارتفاع یا ترس از صداهای بلند که با افزایش سن از بین می رود . گاهی ترس هایی مانند : ترس از حیوانات ، ترس از تاریکی ، ترس از غریبه ها ، ترس از آمپول و ... اکتسابی هستند .

کودکان 3-2 ساله معمولا ترس ها را از والدین خود تقلید می کنند .



ترس در کودکان را چگونه حل کنیم ؟

وظیفه پدر و مادر است که به او یاد دهد در مقابل ترس ها مقاوم باشد و مطمئن باشد که پدر و مادرش او را حمایت می کنند .

والدین باید در مورد ترس های کودک با همدلی با او صحبت کنند و آنها را ریشه یابی کنند و هیچگاه نباید احساسات کودک را مورد تمسخر قرار دهند .

در نظر داشته باشید که در شرایطی که کودک تمایل به صحبت نداشت او مجبور به صحبت نکنید و در صورتی که بر ترس خود غلبه کرد او را تشویق کنید . معمولا کودکان زیر 6سال هرچیزی می بینند باور می کنند بنابراین مراقب صحبتهایتان باشید .



انواع ترس :

ترس از تاریکی و بی خوابی کودک :

گاهی کودک از تاریکی می ترسند که در این مواقع برای او یک چراغ خواب روشن کنید تا با آرامش بخوابد تا در اینصورت استرس ، ترس و نخوابیدن کودک در شب حل شود . چراکه نخوابیدن کودک با ترس باعث دیدن کابوس یا شب ادرای می شود .

ترس از آمپول :

کودکان معمولا زمانی از دکتر یا آمپول می ترسند که چیزی دیده باشند یا شنیده باشند و همچنین ممکن است کسی او را ترسانده باشد که در این شرایط لازم است با او صحبت کنیدو به او توضیحاتی دهید و سعی کنید ذهن کودک را با شمارش اعداد پرت کنید .



مشاوره تلفنی :


کودکان معمولا با چند ترس بدنیا می آیند و شما می توانید برای آگاهی بیشتر در این خصوص به مرکز مشاوران و روانشناس  مراجعه کنید یا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی و آنلاین استفاده کنید .

آردینی اوخو
سه شنبه 28 آذر 1396
بؤلوملر :

حق تحصیل کودکان افغان

0 گؤروش
یازار:‌

اهمیت و حق تحصیل کودکان مهاجر افغان :

وضعیت کودکان مهاجر افغان در ایران :

سالانه تعداد زیادی از مردم افغانستانی به دلایل شرایط بد زندگی به کشورهایی مهاجرت می کنند که شرایط بهتری را پیدا کنند . اغلب این مهاجران به دلیل نداشتن مدارک هویتی کودکان آنان از تحصیل محروم می شوند .

سازمان یونیسف همواره کودکان مهاجر را از حداقل حقوق انسانی برخودار می کند .

تغییرات جدید برای تحصیل کودکان مهاجر افغان :

از مهمترین تغییراتی که شکل گرفته است در ایران می توان گفت وضع قانونی است که به کودکان مهاجر غیرقانونی اجازه ادامه تحصیل داده شده است و بیان شده است که تمام کودکانی که کارت هویتی ندارند می توانند با مراجعه به فرمانداری ها کارت تحصیل دریافت کنند و به مدرسه بروند .



سازمانهای مردم نهاد برای تحصیل کودکان مهاجر افغان :

تا به امروز کودکان مهاجر افغان تنها می توانستند در سازمان های مردم نهاد و خیریه تحصیل کنند که مسلما مشکلاتی نیز دارا بود که از جمله این مشکلات  استاندارد پایین و همچنین  ظرفیت محدود این نهادها است که موجب می شد تا بسیاری از دیگر کودکان از تحصیل باز می مانند .



عواقب بازماندن از تحصیل کودکان مهاجر افغان :

مسلما بی سوادی عامل اصلی عقب ماندگی جوامع و انسان ها است و کودکان مهاجر معمولا از تحصیل باز می مانند و قشر بی سواد را تشکیل می دهند که مشخصا آینده ای ندارند . علاوه بر این موارد گفته شد بی سوادی عاملی برای شکاف و اختلاف میان ایرانیان و مهاجران افغان را بیشتر می کند که این اثرات مخربی به همراه دارد که با پیگیری مسئولین این مشکلات تحصیلی مهاجران رفع شده است .



مشاوران تلفنی :

در صورت نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر می توانید به مرکز مشاوره روانشناسی و آنلاین تماس بگیرید و اطلاعات لازم را بدست آورید .

آردینی اوخو
سه شنبه 28 آذر 1396
بؤلوملر :

عوامل انگیزش در نوجوان

0 گؤروش
یازار:‌

ایجاد انگیزه در نوجوان :

ایجاد انگیزه در نوجوان و راههای آن :

چگونه در نوجوانان ایجاد انگیزه کنیم ؟

راههای ایجاد انگیزه در نوجوان چیست ؟

یکی از سخت ترین شرایطی که ممکن است برای هر والدینی پیش آید مشاهده بی انگیزگی در نوجوان خود است .

راههای ایجاد انگیزه در نوجوان :

در قدم اول سعی کنید نوجوان خود را تشویق کنید که در مورد آینده خود فکر کند و هدفهایی را داشته باشد و به بینش دهید که تصمیم امروز او در آینده او تاثیر خواهد داشت تا متوجه شود که اگر امروز تلاش نکند آیند های نخواهد داشت .


چگونگی ایجاد انگیزه در نوجوان :

به نوجوان خود بگویید که از او توقع دارید که مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد و در حال حاضر شغل او رفتن به مدرسه است که او باید این امر را جدی بگیرد و از این فرصت استفاده کند و در این مورد پاسخگو باشد .

از او بخواهید که خودش نیز برای حل مشکل بی انگیزگی خود راه حلی پیشنهاد دهد و از او بپرسید که چرا اینقدر ناراحت هست ؟

این نکته را در نظر داشته باشید که امکان ابتلا به اختلال های یادگیری خاص و کم بودن ضریب هوش وجود دارد .

همچنین سعی کنید هرگز بیش از حد واکنش نشان ندهید چراکه در صورت جهت گیری برای ایجاد انگیزه فشار زیادی به او وارد می کنید و در این صورت همه ی تلاشهای شما بی نتیجه می شود .

در همه شرایط صبرکنید و حوصله داشته باشید تا ببینید او در خود تحولی ایجاد می کند .


مشاوره تلفنی :


در صورتی که به نوجوان خود آموزش های لازم را برای ایجاد انگیزه دادید تا چگونه از فرصت های خود استفاده کند و بدنبال راههای بیشتری در این خصوص بودید می توانید به مرکز مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان مراجعه کنید و یا با مرکز مشاوره تلفنی و انلاین تماس بگیرید .


آردینی اوخو
سه شنبه 28 آذر 1396
بؤلوملر :

مشکلات باهوش بودن کودکان

0 گؤروش
یازار:‌

باهوش بودن چه دردسرهایی دارد ؟ 

چگونه افراد از هوش خود استفاده کنند ؟ 
چه راهکارهای برای مقابله از دردسرهای باهوش بودن وجود دارد ؟ 
اکثر اوقات افراد فکر می کنند که هوش زیاد باعث ایجاد دردسر می شود . از مهمترین مشکلاتی که والدین را نگران می کند این است که نوجوان تیزهوش تمایل به یادگیری ندارد . معمولا برای چنین نوجوانانی کارها کسل کننده است و هیچ جذابیتی ندارد . در واقع آنها احساس می کنند که وقت خود را تلف می کنند و حتی ممکن است هیچ موفیقت در مدرسه بدست نیاورند و بی حوصله و سرکش شوند و به نظم و انجام تکالیف مدرسه خود بی اهمیت شوند .
چگونه افراد از هوش خود استفاده کنند ؟
در شرایطی که نوجوان شما بهتر از سایر همسالان خود است می توانید با برنامه ریزی صحیح به او کمک کنید .برای نوجوان خود برنامه های خارج از برنامه های درسی قرار دهید و کتابهای علمی و جدیدی در اختیار او قرار دهید .
راهکارهایی برای مقابله با دردسرهای باهوش بودن :
سعی کنید برای نوجوان خود شرایطی فراهم کنید تا با همسالان مشابه خود بیشتر رابطه برقرار کند و در نظر داشته باشید که نوجوان شما نیازمند است تا مهارتهای اجتماعی را بیاموزد چراکه ممکن است در غیر اینصورت نوجوان افسرده شود . سعی کنید نوجوان خود را تشویق کنید تا در زندگی اش تعادل ایجاد شود . اهمیت دوستی ها را انکار نکنید زیرا دوستی ها در رشد و تکامل نوجوانان اهمیت دارد که این دوستی ها اغلب در مدرسه شکل می گیرد . به نوجوان خود یاددهید موفقیت او نقش مهمی در دست یابی بهترین شغل دارد و او را با افراد شایسته آشنا کنید . 
مشاوره تلفنی : باتوجه به مطالب گفته شد و در شرایطی که نوجوان شما دچار دردسرهای باهوش بودن است و نمی دانید که چگونه برخورد کنید می توانید به مشاوران و روانشناسان کودک و نوجوان مراجعه کنید یا از خدمات مرکز مشاوره کودکان استفاده کنید .

آردینی اوخو
دوشنبه 27 آذر 1396
بؤلوملر :

به کودکان خود در زمان امتحانات چه غذایی دهیم

0 گؤروش
یازار:‌

تغذیه مناسب فصل امتحانات کودکان و نوجوانان


تاثیر تغذیه مناسب در فصل امتحانات چقدر است ؟

رابطه ی تغدیه ی مناسب و عملکرد مغزی بهتر چیست ؟

چه مواد غذایی بهتر است در فصل امتحانات کودکان مصرف شود ؟

بخور و نخور های فصل امتحانات کودکان و نوجوانان چیست ؟


در مجموع تغذیه و برنامه ی غذایی مناسب از ضروریات زندگی هر فرد علی الخصوص کودکان و نوجوانان است ، کسانی که خیلی بیشتر از بزرگتر ها باید به برنامه ی غذایی آن ها به خاطر مساله ی رشد و بلوغ به آن توجه کرد .

همانطور که می دانیم ایام امتحانات ، روزهایی پر از استرس و فشار برای دانش آموزان است . برخی کودکان و نوجوان در شرایط روحی روانی خاص مثل استرس فصل امتحانات ، برنامه ی غذاییشان به هم خورده و در این ایام که بیشتر از هروقت دیگری به غذای مناسب احتیاج دارند دچار سوء هاضمه خواهند شد .

اکثر والدین این دغدغه را دارند که فرزندشان در فصل امتحانات چه تغذیه ای مصرف کند که هم برای سلامتی او مناسب باشد و هم بر عملکرد مغزی و ضریب هوشی او بهترین تاثیر را بگذارد .

در وهله ی اول و بیشتر از هر چیزی باید به سر ساعت غذا خوردن کودک توجه خاصی داشته باشید . دوم اینکه مراقب باشید در فصل امتحانات کودک و یا نوجوان از خوردن غذاهای نامناسب مثل فست فود و یا خوردن هله هوله خودداری نمایند.


نکته ی بعد داشتن میان وعده های مفید و مقوی برای کودک است . این نکته را در نظر بگیرید که کودک شما به دلیل اینکه در حال درس خواندن و مطالعه ی همراه با یادگیری است خیلی زود غذایی که خورده را می سوزاند و احتیاج به میان وعده ای مناسب برای ادامه ی درس خواندن دارد . پس برای بازدهی بهتر میان وعده ها را که می تواند میوه جات و یا خرما و شیر و از گروه مغز ها باشد ، فراموش نکنید .

دقت داشته باشید غذاهایی که برای کودکتان تدارک می بینید انواع ویتامین های B و کربوهیدرات و غلاتی که آهن دارند را در برنامه ی غذایی جای دهید .

نکته ی آخر اینکه حتما برای کودک خود لقمه هایی آماده کرده تا با خود سر جلسه امتحان ببرد که در حین پاسخ به سوالات میل کند و بدین ترتیب بازدهی بهتری داشته باشد .

والدین عزیز می توانید از سایت روانشناسی و یا مشاوره ی تخصصی مشاوران هیروو برای دریافت پاسخ به سوال هایتان در مورد ایام امتحانات از جمله فراهم کردن شرایط لازم و کافی برای بازدهی بهتر فرزندانتان استفاده کرده و از بهترین راهکار ها بهره مند شوید .

آردینی اوخو
سه شنبه 21 آذر 1396
بؤلوملر :

چگونه باید فشارهای روحی و روانی را تخلیه کنیم؟

0 گؤروش
یازار:‌

فشارهای روانی و تاثیر آن بر رشد نوجوان

 

فشارهای روانی چه تاثیری بر روند رشد نوجوان می گذارد ؟

فشار هایی که در نظام آموزشی و تحصیلی وجود دارد چه اثری بر رشد نوجوان دارد ؟


در دنیای پر تلاطم امروز ، رشد نوجوانان بر اساس استانداردها و یا حداقل روال طبیعی خیلی هم ساده نیست . نوجوان امروزی  در جامعه و فضایی بزرگ می شود که همیشه مورد تهدید برای جنگ بوده و نگرانی های زیادی از جمله اقتصاد نابسامان دارد .

فشارهای روانی که نوجوان در آن دست و پنجه نرم میکند بر رشد او و روند آن تاثیری زیادی می گذارد . به طور کلی نوجوانی که دوره ای بین کودکی و بزرگسالی و به نوعی بلاتکلیفی در وضعیت سن است ، بالقوه فشارهای روانی از جمله اضطراب دوران نوجوانی ، استقلال طلبی نوجوان و پیدا کردن هویت جنسی را داراست حال در نظر بگیرید که نوجوان در شرایط خانوادگی نامناسبی باشد برای مثال با مقوله ی طلاق والدین روبرو بوده و یا با مشکلات اقتصادی و فقر سروکله داشته باشد ، چقد تحت فشار روانی بیشتری خواهد بود ؟!

همه ی این مشکلات رفته رفته بر رشد نوجوان و عملکردهای مختلف او از جمله عملکرد تحصیلی تاثیر منفی خواهد گذاشت . در این میان فشارهای موجود در نظام تحصیلی خود می تواند جداگانه روان نوجوان را برهم بزند . فشار هایی که در محیط مدرسه و دانشگاه از سوی دوستان نوجوان  وجود دارد که بعضا به زندگی نوجوان سمت و سویی خاص می دهد از جمله آلوده شدن نوجوان به مواد مخدر . و یا خود معلمان و اساتید گاها در خواست ها و تکالیف افراطی به همراه تهدید و ارعاب از نوجوانان دارند که عامل فشار روانی سهمگینی بر نوجوان است .

تنها کسی که می تواند منجی واقعی برای نوجوان در این برهه ها و فشار های روانی باشد ، خانواده و پدر و مادر است .

آردینی اوخو
دوشنبه 20 آذر 1396
بؤلوملر :

چه راهکارهایی برای تربیت جنسی کودکان وجود دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

تربیت جنسی کودکان


اصول تربیت جنسی کودکان چیست ؟

رفتار مناسب در مقابل سوالات جنسی کودکان چیست ؟


در میان بسیاری از کودکان کنجکاوی های جنسی وجود دارد  که کاملا طبیعی است . بهترین و نزدیکترین افرادی که می توانند  آگاهی لازم و کافی در اختیار کودکان قرار دهند والدین هستند . اگر والدین در پاسخ دادن به سوالات کودکان طفره بروند و یا کوتاهی کنند این منجر می شود که کودک کنجکاو ، پاسخ سوالات خود را از منابع نامتعبر بیابد . بنابراین نوع رفتار با کودکان در مقابل سوالات جنسی آنان و قانع کردن آن ها وظیفه ی خطیری است که بر عهده ی والدین است و بسیار اهمیت دارد .

همیشه با والدینی روبرو بوده ایم که از کنجکاوی های کودک خود در مورد مسائل جنسی آشفته و گیج بوده اند . این نکته را همیشه به این والدین یادآوری می کنیم که آنچه که باعث کنجکاوی کودک در مورد مسائل جنسی می شود با مفاهیمی که بزرگسالان از مسائل جنسی دارند ، کاملا متفاوت است پس نگران و اشفته نباشید و به جای آن اصول تربیت جنسی کودک را بهتر و کاربردی تر بیاموزید .

سن شکل گیری هویت جنسی کودکان :

معمولا کودکان در سنین دو تا چهار سالگی تمایز دختر و پسر بودن خود را درک می کنند و از سه تا هفت سالگی از روی پوشش این تمایز جنسیتی را بهتر درک خواهند کرد .

در میان کودکان دختران در سنین پایین تری نسبت به پسران به هویت جنسی خود پی میبرند . در مجموع عوامل متعددی در پیدایش هویت جنسی کودکان دخیل است که از میان انان می توان به عوامل فرهنگی ، خانوادگی ، اجتماعی و مذهبی اشاره کرد .

از رفتار های موثر در برخورد با کنجکاوی کودکان :

خودداری از خشونت و قهر کردن در هنگام سوال پرسیدن کودک در مورد مسائل جنسی

طرح سوال برای پاسخ دادن به سوالات کودک : + من چطوری بدنیا اومدم ؟ - خودت چی در موردش چی فکر میکنی ؟

اگر کودک دو یا سه ساله است سعی کنید که حواس او را از سوالش پرت کنید .

شرح مسائل جنسی مثلا از باب تولید مثل برای کودکان ده تا یازده سال به بالا

کنترل نامحسوس کودکان علی الخصوص در سنین چهار تا پنج سالگی ( کنترل بازی های آنها مثلا دکتر بازی )

حمام نکردن کودک با والد مخالف

در صورتی که رفتار نامناسب و یا کنجکاوی بیش از اندازه ی جنسی از کودک خود مشاهده کردید ضمن مطالعه ی سایت روانشناسی کودک با روانشناس متخصص کودک صحبت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید .

آردینی اوخو
یکشنبه 19 آذر 1396
بؤلوملر :

تاثیر مشاجره والدین بر کودکان، جدی است!

0 گؤروش
یازار:‌


تاثیر دعوای پدر و مادر بر کودک


دعوای والدین چه تاثیری بر کودک دارد ؟


 با توجه به مشکلات عدیده ای که در تمام خانواده وجود دارد همیشه کم و بیش بین پدر و مادر ها دعوا و مشاجره بر سر مسائل مختلف ، کم اهمیت و یا مهم بوده است . در این بین این کودکان هستند که بیشترین آسیب را می بینند .

باید و الزاما این نکته را یاد بگیرید که اگر بر سر موضوعی با همسر خود اتفاق نظر ندارید بدون حضور کودکان آن را بین خود حل کنید و در حضور بچه ها به بهترین وجه ممکن رفتار کرده و حتی ادا در بیاورید .

این بحث و جدل هایی که والدین در محیط خانه و در حضور کودکان باهم دارند بعدها اثرات منفی بر رفتار های کودک به طور بلندمدت خواهد گذاشت که دامنگیر همین والدینی خواهند شد که امروز ، آینده ی روانی و رفتاری کودک را با رفتار های غلط و بحث و مشاجره خراب کردند .

این نظر مشاوران و روانشناسان متخصص است که کودکانی که ناظر دعواهای والدینشان بوده اند بیشتر در معرض اختلالات روانی قرار خواهند گرفت . از کمترین اتفاقاتی که به سلامت روان کودک آسیب وارد می کند  :

پرخاشگری و عصبانیت کودک ، ترس و ناامنی او ، افسردگی ، حساسیت و اضطراب ، الگوپذیری غلط در انواع رفتار ها ، پایین بودن اعتماد به نفس و عزت نفس ، بدبینی نسبت به روابط سالم و محبت آمیز و بسیاری از مشکلات رفتاری – روانی و آسیب های روحی است .

والدین برای اینکه از وقوع مشکلات و اختلالات فوق در کودک خود جلوگیری کنند در ابتدا باید خود روابط بین خود را سامان داده و راه حلی برای تعارضات و اختلافات خود بیابند . شما می توانید ضمن مطالعه ی سایت روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کرده و مشکلات خود را حل نمایید و یا در صورت عدم توانایی در مراجعه به مراکز مشاوره با مشاوره تلفنی و رایگان مرکز مشاوران هیروو ، مشکلات بین خود ( پدر و مادر ) و تاثیرات منفی رفتاری ناشی از دعواهای خود بر کودکان را با بهترین مشاوران و متخصصان روانشناسی کودک ، نوجوان و خانواده در میان گذاشته و از خدمات مشاوره بهره مند شوید .

آردینی اوخو
شنبه 18 آذر 1396
بؤلوملر :