mahak

اسباب بازی های مفید برای کودکان

0 گؤروش
یازار:‌

اسباب بازی های مفید برای کودکان


چه اسباب بازی هایی برای کودکان مفید است ؟

چقدر اسباب بازی متناسب با سن کودک ، اهمیت دارد ؟


به طور کلی بازی کردن در همه دوره های رشد از کودکی تا بزرگسالی از اهمیت بسزایی برخوردار است . بازی ها چند نوعند و هر کدام باعث تقویت قسمتی از روح و جسم می شوند . مثلا بازی دوچرخه سواری ، اسکیت و یا اسکوتر برای تقویت قوای جسمی است حال آنکه بازی پازل و یا شطرنج برای تقویت قوای ذهنی و فکری  است . بنابراین ضروری است که بدانید که چه بازی و متناسب با چه رده سنی برای کودک خود تهیه می کنید .

اسباب بازی ها در دوره های مختلف رشد متفاوت اند . مثلا در دوره ی تولد تا 6 ماهگی کودک می تواند با اسباب بازی های محدودی که بتواند بعضا به آن ها خیلی آرام و نرم لگد بزند و یا آن ها حس کند بازی می کند .

در 6 ماهگی تا یک سالگی کمی اسباب بازی ها پیشرفته تر شده و مثلا با اسباب بازی هایی که صدادار هستند و تکان می خورند ، بازی می کند .

در یک تا دوسالگی کودک می تواند همزمان با رشد حرکتی خود اسباب بازی های پیشرفته تری داشته باشد مثلا کتاب داستان رنگی ، مکعب های خونه سازی و از این قبیل ..

در دو تا سه سالگی که کودک از لحاظ رشد و حرکت بزرگتر شده متناسب با آن می تواند از دوچرخه های کوچک و یا خمیر بازی و رنگ آمیزی استفاده کند .

در سن سه تا پنج سالگی که سن پردازش فکری کودک است بهترین نوع اسباب بازی ، بازی های فکری هستند که ضمن اینکه کودک ، لذت می برد ، آموزش نیز می بیند . نیز در این سن کودک تمایل به بازی های گروهی نشان داده و می تواند با همسالان خودش بازی کند .

در هرحال برای اینکه بدانید ، مناسب ترین و بهترین اسباب بازی برای کودکتان کدام است می توانید با روانشناسان متخصص کودک از طریق مشاوره تلفنی رایگان و آنلاین در مرکز مشاوره کودک تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از روانشناسی کودک دریافت کنید .

آردینی اوخو
چهارشنبه 8 آذر 1396
بؤلوملر :

راههای درمان بیش فعالی در کودکان ؟

0 گؤروش
یازار:‌

کاردرمانی کودکان بیش فعال


راههای درمان بیش فعالی در کودکان کدامند ؟

تاثیرات کاردرمانی بر کودکان بیش فعال چیست ؟


بیش فعالی در کودکان معمولا در سنین پیش دبستانی خود را نشان می دهد . بدین ترتیب این اختلال در دوران قبل بلوغ رخ داده و در پسران و دختران متفاوت است .

بیش فعالی یا اختلال adhd اگر درمان نشود در بزرگسالی منجر به وقوع خطرات تهدید کننده مثل خودکشی می شود کما اینکه نرخ خودکشی در بین این افراد ، پنج برابر بیشتر از افراد عادی است .

نشانه های اختلال بیش فعالی در کودک

1 – عموما کودک حواس پرت است .

2 – در انجام تکالیف کند و بی توجه است .

 3 – تحریک پذیر است و حالت انفجاری دارد .

4 – رفتار های تکانشی و هیجانی دارد .

5 – در صحبت کردن نوبت را رعایت نمی کند و نمی تواند صبر کند تا دیگری صحبتش تمام شود .

6 – رفتار های پرخاشگری و نافرمانی دارد .

 7 – در زمینه یادگیری توجه لازم را ندارد بنابراین دچار ضعف تحصیلی است .

کاردرمانگر OT

بسیاری از کاردرمانگرها در مرحله ی اول ، کودک را ارزیابی کرده و پس از تحلیل آن ، از ضعف ها و توانایی های او باخبر می شوند و بر اساس آن فعالیت هایی را به کودک ارائه می دهند .

فعالیت هایی که درمانگر به کودک ارائه می دهد در جهت رفع پرخاشگری و بدست آوردن توجه و تمرکز لازم است .

درمانگر مهارت های دست نویسی را به کودک آموزش میدهد .

کاردرمانگر ، مهارت های اجتماعی کودک را تقویت می کند .

کاردرمانگر ، به طور کامل همه ی فعالیت های سازماندهی ، هماهنگی فیزیکی و توانا شدن در انجام کارهای روزانه را با کودک تمرین می کند .

کاردرمانی جدای از دارو درمانی و رفتار درمانی است و به عنوان بخشی از درمان کودکان بیش فعال و کسانی که مبتلا به عدم تمرکز و ای دی اچ دی هستند ، به کار گرفته می شود .

در صورتی که کودک شما دارای 5مورد از نشانه هایی است که توضیح داده شد ، حتما از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین ، با روانشناس و مشاوره متخصص کودک ، مشورت کرده و با کسب راهنمایی های لازم از مرکز مشاوره کودک ، در جهت درمان کودک خود اقدام فرمایید .

آردینی اوخو
سه شنبه 7 آذر 1396
بؤلوملر :

استرس شب امتحان

0 گؤروش
یازار:‌

استرس شب امتحان برای دانش آموزان


چطور می توان استرس شب امتحان را در دانش آموزان کاهش داد ؟

عموما اضطراب و استرس شب امتحان از سنین 10 تا 12 سالگی در دانش آموزان شروع می شود و کمترین عوارض آن  بروز درد های جسمانی است .

از نشانه های استرس قبل از امتحان میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

تنگی نقس

ارزش صدا و دست

رنگ پریدگی

عرق کردن کف دست و لکنت زبان

بی خوابی و تپش قلب

دو نوع اضطراب در امتحان

1) اضطراب تسهیل کننده و یا نسبتا مثبت :

 این نوع اضطراب در حد متعادل و معقول می تواند اتفاقا موجب تلاش و سعی بیشتر دانش آموز شده و باعث ایجاد هیجانات مثبت برای دانش آموز باشد .

2) اضطراب مخرب و ناتوان کننده :

در این نوع اضطراب دانش اموز دلهره و اضطراب بیش از اندازه دارد به طوری که دچار هیجان ا فراطی شده و دائما در حال دلشوره و استرس اشت ، تند تند درس می خواند ، بسیار عجله می کند و از این رو هرچه می خواند نمی فهمد و به همین جهت بر عملکرد درسی او تاثیر گذاشته و دانش آموز را ضعیف می کند .

عواملی که باعث افزایش اضطراب در دانش آموز شده عبارتند از :

1) رقابت ناسالم و بیش از حد : در این نوع رقابت دانش آموزان میخواهند به هر طریقی از هم جلو بزنند و برتر باشند . این نوع نگرش در دانش آموز نه تنها باعث پیشرفت تحصیلی نخواهد شد بلکه بر روح و روان او نیز تاثیرات منفی خواهد گذاشت .

2) انتظار بیش از اندازه ی والدین از دانش آموز :

در برخی خانواده ها ، به دلایل مختلف از جمله چشم و هم چشمی و یا عقب ماندن خود پدر و مادر از جریان تحصیل و نرسیدن به برخی آرزوها ، والدین فشار بیش از اندازه به کودک و یا نوجوان خود آورده و او را مجبور به کسب نمرات و یا رتبه ی خاصی می کنند که حکما اثر عکس خواهد داشت .

3)عدم اعتماد به نفس لازم در دانش آموزان : خیلی از دانش اموزان بخاطر شرایط خانوادگی و یا محیط آموزشی نامناسب اعتماد به نفس لازم را ندارند و همین عامل استرس و اضطراب آن ها در شب امتحان می شود .

راهکارهایی برای کاهش استرس شب امتحان

همانطور که توضیح دادیم به همان اندازه که والدین می توانند خود عامل استرس دانش آموز باشد ، می توانند در کاهش استرس او هم نقش پررنگی داشته باشند.

در وهله ی اول به هیچ وجه والدین نباید فرزند خود را با دیگران مقایسه کنند .

محیط خانه را برای دانش اموز و درس خواندن وی آرام کرده و آرامش را برای او فراهم کنند .

تغذیه و خواب کافی برای دانش آموز

داشتن برنامه ریزی صحیح

در صورتی که فرزندتان استرس بیش از اندازه داشته باشد و با رعایت نکات فوق استرس او کاهش پیدا نکند حتما باید با روانشناس کودک و نوجوان مشورت کنید . در این راستا می توانید از طریق مشاوره تلفنی رایگان در مرکز مشاوران هیروو با بهترین مشاوران کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرده و مشکلات تحصیلی فرزندتان را رفع کنید .


آردینی اوخو
سه شنبه 7 آذر 1396
بؤلوملر :

کودکان بدغذا را چگونه غذا خور کنیم ؟

0 گؤروش
یازار:‌

دلایل بد غذایی کودک و راه حل های آن


با معضل بدغذایی کودک چه کار باید بکنیم ؟

راهکار های برای غذاخور کردن کودک بدغذا ؟


غذا نخوردن کودک مسئله ای نگران کننده و دغدغه ی بسیاری از والدین است . نگرانی هایی مثل اینکه چرا فرزندم غذا نمی خورد ؟ چرا این قدر فرزندم لاغر است ؟ چرا به غذا بی میل است ؟ و نگرانی  اینکه فرزندشان بیماری خاصی داشته باشد .

قبل از هر اقدامی به شما هشدار می دهیم که شکیبا باشید با بی حوصلگی ، پرخاشگری و عصبانیت هیچ کاری پیش نمیرود و بر عکس ممکن است باعث لجبازی کودک و بهانه گیری او برای خوردن غذا شود و مشکل بدغذایی او را تشدید کند .

بنابراین صبور باشید . و چند راهکار زیر را برای غذا خور کردن کودک اعمال کنید :

1 – برای کودک غذاهای مورد علاقه ی او را درست کنید . از او نظر بخواهید ، اجازه دهید او نوع غذایش را انتخاب کند .

2- اجازه دهید کودک ، خودش غذایش را بخورد ؛ به زور قاشق را در دهن او فرو نکنید .

3 – شاید کودک حین غذا خوردن مثل شما بزرگتر ها تمیز و مرتب غذا نخورد ، کمی مهربانتر و در این زمینه بی خیال تر باشید . اجازه دهید کودک با راحتی غذایش را بخورد .

4 – در حین غذا خوردن برایش همان داستان هواپیما و فرودگاه را تعریف کنید ، به این صورت که هواپیما همان قاشق اوست که پر از غذا است و وارد دهان او یعنی فرودگاه می شود . با اینکار کوک شوق و ذوق بیشتری برای غذا خوردن دارد و میخواهد هواپیماهای بیشتر ( قاشق پر از غذا ) را وارد فرودگاه ( دهان کودک ) بکند . اینگونه ضمن اینکه غذایش را میخورد و شما خوشحال خواهید بود ، خودش هم از اینکه با بازی و شوق و ذوق غذایش را خورده احساس لذت و خوشایندی خواهد داشت .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نوع عذاخور کردن کودک بدغذا و روش ها و راهکار های مفید درمان او با روانشناسان و مشاوران کودک در مرکز مشاوره کودک ، از طریق مشاوره کودک تلفنی رایگان تماس برقرار کرده و راهنمایی های مفید را از روانشناسی کودک کسب کنید .


آردینی اوخو
سه شنبه 7 آذر 1396
بؤلوملر :

چه رفتارهایی در کودکان نشانه بیش فعالی است ؟

0 گؤروش
یازار:‌

تفاوت های بین بیش فعالی و بازیگوشی طبیعی کودکان :

کودکان بیش فعال ؟

آیا کودکمون فقط بازیگوش است ؟

رفتارهای شلوغ کاری در کودکان طبیعی است ؟

چه رفتارهایی در کودکان نشانه بیش فعالی است ؟

کودکان بیش فعال :

بسیاری از خانواده ها کودکانی دارند که پرسر و صدا و هیجانی هستند و والدین بازیگوشی آنها را به اشتباه بیش فعالی می نامند .

روانشناسان متخصص ، بیش فعالی را مشکلات رفتاری و یک اختلال روانپزشکی می دانند که در پسران بیش از دختران شایع است و علت بروز این اختلال بسیار پیچیده است و شامل عواملی همچون ژنتیک ، محیط ، سابقه و شرایط خانوادگی و اجتماعی است .

برخی از مادران در دوره ی بارداری احساس می کنند که حرکات و جنبش های کودک غیرعادی و بیش از حد طبیعی بوده است که این جزئی از عوامل ارثی محسوب می شود .

کودکان بیش فعال معمولا پر تحرک ، حواس پرت ، پرحرف و غیر قابل کنترلند . در خواب تحرکات زیاد و شیطنت های زمان بیداری را دارند و احساس خستگی نمی کنند .

اکثرا آنها در مدرسه با همکلاسی های خود مشکل دارند و در انجام کارها و تکالیف  بی دقت هستند . بسیار می دوند و می پرند .

بسیاری از این کودکان مشکل در تمرکز دارند و اغلب حواس پرت اند . کارهای خطرناک و آسیب زا انجام می دهند.

آیا کودکمان فقط بازیگوش است ؟

تمام شیطنت ها و بازیگوشی در کودکانه نشانگر بیش فعالی در کودک نیست . کودکان بازیگوش معمولا پر انرژی هستند .

روانشناسان و مشاوران متخصص کودک و نوجوان کودکانی که از 2-3 سالگی چند ماه ، دائم بی قراری زیاد حرکتی دارند یا توانایی در انجام حرکات منظم و هماهنگ طولانی مدت را ندارند یا توجه دقیق به جزئیات ندارند و به حرفهای شما گوش نمی دهند بیش فعال می نامند . تمام کارهای کودکان بیش فعال پرسر و صدا است و رعایت نوبت برای آنها سخت است در حالیکه کودکان بازیگوش با اینکه سر و صدای زیادی دارند ولی رفتارشان بیمارگونه و نابهنجار نیست .

رفتارهای شلوغ کاری در کودکان :

کودکان بازیگوش اغلب رفتارهای شلوغ کاری و شیطنت آمیزی مانند کودکان بیش فعال دارند و ممکن است از سر و کله ی همه بالا بروند و مدام وسط حرف شما حرف بزنند و یک جا بند نشوند و اطرافیان به شما بگویند که کودکتان بیش فعال است اما در این شرایط بهتر است بدانید که مشخصه اصلی بیش فعالی : پرتحرکی ، کمبود توجه و در نهایت اعمال تکانه ای مثل (کارهای ناگهانی و غیر قابل پیش بینی ) است . ممکن است کودکان بازیگوش در حین بازی کردن بی توجهی کنند یا حرفهای شما را گوش ندهند ولی حالتهای که منجر به ناهنجاری شود را ندارد ولی کودکان بیش فعال رفتارهای بیمارگونه دارند .

اگر فکر می کنید پرتحرکی ، عدم تمرکز ، حواس پرتی و شیطنت کودک بیش از حد است می توان گفت از دلایل بیش فعالی است و لازم که از یک روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید و بلافاصله بعداز تشخیص راههای درمانی را انجام دهید . همچنین در صورت عدم دسترسی به مراجعه حضوری می توانید با مرکز مشاوران تلفنی و آنلاین تماس بگیرید و از راهنمایی و مشورت مشاوران و متخصصان روانشناسی برای بهبود رفتار کودکان خود کمک بگیرید .


آردینی اوخو
دوشنبه 6 آذر 1396
بؤلوملر :

نوجوانان و استقلال طلبی

0 گؤروش
یازار:‌

استقلال طلبی نوجوان


آیا استقلال طلبی نوجوانم طبیعی است ؟


نوجوان در مرحله ای از رشد شخصیت به مستقل شدن تمایل دارد به گونه ای که می خواهد عدم وابستگی خود را به خانواده و اطرافیان نشان دهد . بنابراین در این برهه نوجوان ، به خاطر این تمایلات کمی احساس تنهایی می کند .

استقلال طلبی نوجوان اگر در مسیر درست هدایت شود ، می تواند مزایای زیادی از جمله آمادگی مسئولیت پذیری و ورود به جامعه و همینطور پیدا کردن هویت اصلی او داشته باشد . در این راستا اتفاقا والدین نه تنها نباید جلوی استقلال طلبی نوجوان را بگیرند بلکه باید به او در این مسیر کمک هم کرده و نوجوان را تشویق کنند .

از معایبی که استقلال طلبی نوجوان اگر در مسیر درست نباشد ، ممکن است داشته باشد ؛ این است که نوجوان به طور کامل خود را از خانواده جدا کرده بدین ترتیب که اصلا به حرف والدین گوش نکند ، با دوستان ناباب باشد و در پی آن در مسیر نادرست و معضلات اجتماعی قرار بگیرد .

در هرحال استقلال طلبی نوجوان کاملا نیازی طبیعی است و باید توسط والدین و اطرافیان درک شود . می توانید در عین اینکه بر کارهای او نظارت دارید ، به نوجوان اعتماد کرده و اجازه دهید که انتخاب های آزادانه داشته باشد .

هرگز عقاید و دیدگاههای خود را به نوجوان تحمیل نکنید بلکه اگر راهنمودی هم دارید در قالب پیشنهاد و نظر برای نوجوانتان مطرح کنید . به تصمیم های فرزند نوجوانتان احترام گذاشته و حامی او باشید . بگذارید این را بداند که حتی اگر اشتباه کند شما پشتیبان او هستید .

باری ، اگر احساس کردید که استقلال طلبی نوجوان بیش از چیزی است که در بالا توضیح داده شد و منجر به مشکلات خانوادگی و یا اجتماعی شده است می توانید با بهترین مشاوران و روانشناسان کودک و نوجوان در مرکز مشاوران هیروو از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین به صورت رایگان و غیر از آن مشورت کرده و از خدمات مشاوره بهره مند شوید .

آردینی اوخو
دوشنبه 6 آذر 1396
بؤلوملر :

تک فرزندی چه معایبی دارد ؟

0 گؤروش
یازار:‌

تک فرزندی از دیدگاه روانشناسی


چرا تک فرزندی رو به افزایش است ؟

ویژگی های تک فرزندان چیست ؟

تک فرزندی چه معایبی دارد ؟


در سالهای اخیر ، با توجه به وضعیت اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، خانواده ها به داشتن یک ویژگی تک فرزندان در مراحل مختلف رشد فرزند بسنده می کنند و تمایل به فرزندآوری هرگز مانند سال های گذشته وجود ندارد .

ویژگی تک فرزندان در مراحل مختلف رشد

دوران شیر خواری و نوزادی : کودکان تک فرزند بیشتر از دیگر کودکان در این دوره مورد توجه و محبت والدین خود قرار می گیرند ، تماس های جسمی و در آغوش گرفتن آن ها بیشتر است و در دوران کودکی بیشتر با آن ها صحبت می شود .

دوران مدرسه : در دوران مدرسه کودکان تک فرزند ، در آزمون های پیشرفت تحصیلی نمره ی بهتری کسب می کنند و معلم ها از عملکرد آن ها رضایت دارند چون توجه والدین به آن ها و فعالیت هایشان بیشتر است .

دوران نوجوانی : نوجوانان در آزمون های فکری نمرات بالاتری می گیرند و درک اجتماعی بالاتری دارند . تک فرزندان نسبت به افرادی که خواهر برادر دارند ، انگیزه ی پیشرفت بالاتری دارند و به مدارج شغلی بالاتری فکر می کنند .

در خانواده های تک فرزند تبادل اطلاعات و سطح ارتباطات در جمع های خانوادگی بیشتر است . تک فرزندان دایره لغات وسیع تری نسبت به دیگران کودکان دارند . از آنجایی که آن ها بیشتر با بزرگسالان سروکار داشته اند ، زودتر از بقیه ی هم سن و سالان خود رفتارهای بالغانه دارند .

مشکلات تک فرزندی

تک فرزندان نسبت به دیگر افراد معیارهای سطح بالاتری را برای خود در نظر می گیرند ، آن ها خودشان را موظف می دانند که پدر و مادر خود را به آرزوهایشان برسانند .

از آن جایی که این کودکان همیشه کانون و مرکز توجه خانواده و اطرافیان هستند ، توانایی عدم پذیرفته شدن و ظرفیت نه شنیدن را ندارند . حساس و زودرنج هستند و در برخورد با هر گونه طرد شدن واکنش نشان می دهند .

مشاوره تلفنی

تک فرزند بودن نمی تواند نشانه ای از ویژگی های رفتاری باشد . آن چیزی که در تک فرزندی اهمیت دارد رفتار و تربیت فرزند است . پس اگر کودک تک فرزند دارید و نگران مشکلات رفتاری او در آینده هستید می توانید با روانشناس کودک در ارتباط باشید . او با توجه به علم روانشناسی کودک می تواند شما را در تربیت فرزند یاری کند . مرکز مشاوره ی کودکان امکان برقراری با روانشناس کودک را از طریق مشاوره تلفنی رایگان برقرار کرده است . 

آردینی اوخو
دوشنبه 6 آذر 1396
بؤلوملر :

کودکان بی سرپرست و بدسرپرست

0 گؤروش
یازار:‌

مسایل روانی کودکان بدسرپرست

فرزند پروری یکی از بزرگترین مسئولیت های انسانی است که خیلی از انسان ها آمادگی و توانایی انجام این امر مهم را ندارند .

عدم سرپرست مناسب برای کودکان را می توان از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت روان کودکان دانست .

کودکان بدسرپرست به کودکانی گفته می شود که والدین آن ها صلاحیت و شایستگی نگهداری از فرزندانشان را ندارند .

کودکان بی سرپرست نیز به کودکانی گفته می شود که بدون هیچ سرپرستی هستند .

به گفته ی میشل لمب ، یکی از روانشناسان کودک ، کیفیت تعامل با نوزاد در گرو ارتباط توام با پدر و مادر است و به طور کلی میتوان گفت : کودکانی که در خانواده های تک والدی زندگی می کنند ، کودکانی که به فرزند خواندگی دائم یا موقت پذیرفته می شوند ، کودکان ساکن مراکز شبانه روزی ، کودکان خیابانی و بی خانمان دارای طیف بسیار وسیعی از مشکلات شبیه به هم و یا متفاوت هستند .

عوامل موثر در کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

فقر

طلاق

فوت والدین

اعتیاد به مواد

الکلیسم

زندانی شدن

ابتلای والدین به بیماری لاعلاج جسمانی یا اختلال روانی

سازمان بهزیستی کشور ، مراکز شبه خانواده ای را ایجاد کرده است که طبق وظایف قانون ، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را پذیرا هستند ، نگهداری و پرورش آنان را ایجاد می کنند و زمینه ی انتقال موقت یا دائم آن ها را به خانواده و جامعه فراهم می کنند .

نتیجه ی تحقیقات روانشناسی بر کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

کودکانی که در مراکز نگهداری شبانه روزی بزرگ می شوند از فرصت های طبیعی برای ابراز محبت نسبت به مشاهدات به این نتیجه رسیده اند در خانواده هایی که پدر به هر علت حضور ندارد ، عملکرد تحصیلی ضعیف ، سطوح بالای خودکشی در نوجوانان ، میزان زیاد مصرف مواد مخدر ، خشونت و بیماری های روانی مشاهده می شود .

خط تلفن کودک در انگلیس گزارش‌های تلخ‌  زیادی درباره ی بدرفتاری جسمی و جنسی در شبانه‌روزی و خانواده‌های جایگزین دریافت می‌کند . تعدادی از این کودکان مورد کودک آزاری قرار گرفته اند .

مشاوره تلفنی

اگر در نزدیکی شما کودک بی سرپرست و بدسرپرستی وجود دارد که مشکلات زیادی دارد و شما می توانید له او کمک کنید ، حتما با یک روانشناس کودک در ارتباط باشید و به درمان کودک فکر کنید . مرکز تخصصی کودک و نوجوان این امکان را فراهم کرده است تا از طریق مشاوره ی تلفنی و مشاوره ی آنلاین با مشاور و روانشناس کودک در ارتباط باشید و از او راهنمایی بگیرید .

آردینی اوخو
یکشنبه 5 آذر 1396
بؤلوملر :

شاخص حمله های وحشت زدگی

0 گؤروش
یازار:‌

اختلال وحشت زدگی

اختلال وحشت زدگی چیست و چه نشانه هایی دارد ؟

در اختلال وحشت زدگی شخص دچار حمله های وحشت زدگی ناگهانی به صورت عودکننده  می شود به گونه ای که با ناراحتی شدیدی همراه است و به صورت غیر منتظره به اوج می رسد و جسم و روان فرد را درگیر می کند .

در کل حمله های وحشت زدگی به دو صورت منتظره و غیر منتظره آشکار می شود بدین ترتیب که ممکن است فرد در مقابل  موقعیتی ترسناک واکنش منتظره نشان دهد و در مواقعی هم این حمله ها به صورت غیر منتظره اتفاق می افتد .

نشانه های اختلال وحشت زدگی

1 – عرق کردن زیاد

2 – ضربان نامنظم قلب و تپش قلب شدید

3 – رعشه و لرزش در صدا و اندام

 4 – حالت تهوع

5 – احساس برافروختگی و بی حسی

6 – ترس ممتد برای از دست دادن کنترل

7 – احساس درد و سوزش در قفسه ی سینه

8 – ترس از مرگ

شاخص حمله های وحشت زدگی

به طور کلی وحشت زدگی یک اختلال روانی به حساب نمی آید و نمی توان آن را کد گذاری کرد . حمله های وحشت زدگی ممکن است ، در هر اختلال دیگری مثل اختلال افسردگی ، فشار روانی پس آسیبی و یا حتی عارضه های جسمانی مثل بیماری های قلبی و تنفسی به عنوان یک بافت ازآن اختلال ظاهر شود .

از شاخصه های اختلال وحشت زدگی فوران ناگهانی ، ترس ناگهانی و شدید است که به سرعت به اوج می رسد ونیز ممکن است این فوران در حالت آرامش  و یا حتی اضطراب باشد .

برای آگاهی بیشتر از اختلال وحشت زدگی و انواع درمان آن می توانید از راهنمایی های مشاوران و روانشناسان متخصص در حوزه کودک و نوجوان  و خانواده ، به صورت مشاوره ی تلفنی وآنلاین بهره مند شوید .

آردینی اوخو
شنبه 4 آذر 1396
بؤلوملر :

مشاوره های روانشناسی مناسب برای پسران نوجوان

0 گؤروش
یازار:‌

مشاوره و روانشناسی نوجوانان پسر :

والدین باید زمان رشد کودکان و رسیدن به بلوغ آنها را مد نظر داشته باشند و تفاوتها را درک کنند و تصور نکنند که همیشه همان کودک است با همان روحیات کودکی ؛ چراکه تصور غلطی است و این می تواند عامل بسیار مهمی برای مشکلات روانی و رفتاری نوجوانان شود .

در مورد نوجوانان پسر این مسائل بیشتر است و با توجه به روحیات و نیازهای متفاوت معمولا نوجوانان پسر دچار چالش بیشتری با والدین خود می شوند که این حس شدیدتر به استقلال طلبی پسران مربوط است .

تفاوت نوجوانان دختر و پسر :

احساس ها و نیازها در دختران و پسران متفاوت است . تفاوت رفتاری نوجوانان پسر و دختر در ارضای نیاز به جلب توجه است و نوجوانان پسر معمولا با قدرت نمایی و ریسک کردن در فعالیت های متفاوت به این نیاز پاسخ می دهند و در مقابل دختران نوجوان معمولا با آراستن خود و رفتارهای دیگر این را بروز می دهند و مشاوره روانشناسی نوجوانان به این امر واقف هستند و می توانید با آنها مشورت کنید .

مشکلات روحی نوجوانان پسر :

پرخاشگری یکی از مشکلات روحی نوجوانی در پسران است که اگر از سوی والدین کنترل نشده باشد قطعا عامل مهمی در به وجود آمدن بسیاری دیگر از مشکلات خواهد شد .

ناگفته نماند که افسردگی نوجوانان امر مهمی است که ممکن است برای بسیاری از والدین این موضوع قابل توجه نباشد و فقط پرخاشگری و بیش فعالی امر مهمی برای والدین باشد ولی بهتر است که بدانید افسردگی نیز مسئله ی مهمی است و در اکثر نوجوانان شایع است .

در نظر داشته باشید که همه رفتارهای نوجوانان مشکلات رفتاری نیست و شما با مشاهده مواردی که گفته شد می توانید جهت بهبود و اطلاع در این مورد به یک متخصص روانشناس  یا مشاوران کودک و نوجوان مراجعه کنید و یا از طریق مشاوران تلفنی و آنلاین اطلاعاتی را دراین خصوص کسب کنید .

آردینی اوخو
شنبه 4 آذر 1396
بؤلوملر :